Mittag Mónikától, az MCC helyi képviselet-vezetőjétől megtudtuk, intézményükben fontosnak tartják, hogy ne csak a diákjaikkal, hanem a szüleikkel és tanáraikkal is foglalkozzanak. Hiszen a napról-napról változó világban egyre több, az életükkel kapcsolatos információ érinti a gyerekeket.
– A mesterséges intelligencia létével olyan kérdésekre kapunk választ, amelyek a pedagógusok mindennapi életében felmerülnek, és mindebből mi, szülők is tanulhatunk, mivel ez nemcsak a gyerekeinknek, hanem nekünk is egy hatalmas kihívás – tette hozzá.

Mittag Mónika – Fotó: Such Tamás / behir.hu
Károlyi Krisztián, a Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium 9-es tanulója szerint a mai gyerekeknek fontos, hogy okos telefon legyen a kezükben, hisz a tanulásban is jól tudják használni, mivel már létezik a mesterséges intelligencia (AI).
– A mesterséges intelligenciának vannak hátrányai és előnyei is – jelentette ki. – A hátránya az, hogy nem mindig pontos, de ha pontos, akkor jó célt szolgál, mivel már sokat felokosítottak arra, hogy segítsen a tanulásban – például a kémiában, biológiában.
Pöltl Ákos, a program előadója megjegyezte, gyermekeink mindennapjaiban az okostelefon léte egyre aktuáliasabb téma, mivel rendkívül nagy problémákat okoz mostanság. Előadásában többek között az alábbi kérdéseket boncolgatta: miért szippantja be a gyerekeket az okostelefon? Milyen tudományág van az egész mögött, ami gyakorlatilag annyira addiktív és lehetetlenné teszi a telefont? Milyen hatása van az idegrendszeri fejlődésre? Azonfelül a mesterséges intelligenciáról is beszélt.

Pöltl Ákos – Fotó: Such Tamás / behir.hu
– Két fontos tényezője létezik: meg kell változtatni a társadalmi normát, mármint ne az legyen a norma, hogy valaki már kétéves korban megkapja az okostelefont az etetőszékben. Valamint létezik egy közösségi megoldás is: sokan próbálják késeltetni a telefont, miközben a közösségben egy sportklubban, egy osztályban mindenkinek van – fűzte hozzá.
Szerinte, ha a közösségekben azt meg tudjuk változtatni, hogy a többségnek ne legyen mobiltelefonja, akkor az lesz a norma. Így nem lesz rajta egy ún. kortárs nyomás, amit jelenleg a fiatalok tapasztalnak.
– Azonfelül a fiatalokat érinti a legjobban a depresszió, a szorongás és az erőszak, de a megoldás nem náluk van, hanem a szülőknél – fogalmazott.
Továbbá az előadás során szó esett a nemzetközi szabályozási környezetről, illetve részletesen átbeszélték az okoseszközöknel az iskolai figyelemelvonás, online zaklatás területein betöltött szerepét. Külön kitértek a mesterséges intelligencia térhódítására és a tanulás biológiai folyamatára, mint kiindulási alap iskolai környezetben.