A lap információi szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megépült Lakitelek-Szentkirály szakasz immár túl van a műszaki átadáson. A Magyar Építők értesülései szerint a Lakitelek és Szentkirály közötti M44-es szakasz átfogó projektjében, december 19-én átadták a 2,8 kilométeren, új nyomvonalon megépült szentkirályi elkerülőt, amely a beruházáshoz kapcsolódó kétsávos útfejlesztések egyike volt. Ugyanakkor az M44-es szóban forgó 4,6 kilométeres négysávos szakaszán is már a befejezéshez ért a generálkivitelező Duna NRG Zrt.
Mint írják: az összetett útépítési projektben egy komplex pihenő és egy különszintű csomópont is megépült a 4623-as út és az M44 csomópontjánál. A magyarepitok.hu-hoz eljutatott információk szerint előbbiben egy okos világítási rendszert építettek ki, ami azt jelenti, hogy a pihenőben lévő kandeláberek a gépjárművek érkezésekor felkapcsolnak maximális fényerőre, majd a távozás után nyugalmi állapotra, csökkentett fényerőre váltanak vissza. A projekt egy másik érdekessége az útépítő szakma szempontjából, hogy a komplex pihenő mindkét oldalán elhelyeznek egy-egy olyan emlékművet, amelyek a pihenő névadójának, Mosonyi Lászlónak állítanak emléket. A mérnök a magyar mélyépítés egyik kiváló szakembere volt, rendkívül eredményes, nemzetközileg is elismert pályája során többek közt a Duna Aszfalt Zrt. vállalkozási igazgatóságát is vezette.
Arról már a vg.hu írt, hogy Békéscsaba és az M5-ös autópálya kapcsolata jövőre válik teljessé, akkora készül el az utolsó Kecskemét-Szentkirály közötti mintegy 32,2 kilométeres szakasza, amelynek építését 2022 nyarán kezdték el.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, jelenleg az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-országhatár közötti szakaszának meg tervezése is zajlik.
Forrás: magyarepitok.hu; vg.hu