A díjátadó első részében hagyományosan az előző nap legjobbjai kaptak egy-egy üveg bort, majd a kategóriák 4-10. helyezettjei vehették át okleveleiket. A kategóriák érmeseinek Nagy Ferenc alpolgármester és Eric Moser zsűrielnök adta át a díjakat.
A 18 méteres kategória mezőnyének első helyén a francia Victor Mallick végzett, a kétüléses kategória dobogójának legfelső fokára a lengyel páros, Sebastin Kawa és Christoph Matkowski párosa állhatott fel, az Open kategóriát pedig a német Felipe Levin nyerte.
A díjátadón átadták az Eb legjobb csapatának járó elismerést is, amelyet az Eric Napoleon vezette francia küldöttség nyert el. Az átadó utolsó részében pedig külön is elismerték a legnagyobb sebességet elérő versenyzőket is.
A magyar pilóták is remek eredményeket értek el, a Kassai Péter és Mészáros László páros az előkelő 8. helyen zárta a versenyt, Bódis Bence a 9. helyen fejezte be a viadalt, Gulyás György a 10. helyen végzett, Szabó Péter pedig a 12. helyet foglalta el a zárásnál.

Gyöngyösi András Zénó versenyigazgató elmondta, nehéz időjárás fogadta a versenyzőket, de a mezőny tagjai a tizenhárom versenynapból nyolc alkalommal fel tudtak szállni, emiatt születtek meglepetések, időnként kudarcok egyes pilótáknak. Kiemelte, összességében papírforma eredmények születtek, a lengyel, az angol, a német és a francia csapatok végeztek a dobogón.
– Ebben a sportágban ők a világ vezetői évtizedek óta. Azt gondolom, hogy a magyar csapat is nagyon tisztességesen helyt állt, hiszen minden kategóriában rögtön a papírforma győztesek mögött ott voltak és ebben a nehéz időjárásban is helyt tudtak állni – ismertette Gyöngyösi András Zénó.
A versenyigazgató hangsúlyozta, a szűk szervező csapatnak sokat kellett dolgoznia reggeltől estig, de a versenyzőktől azt a visszajelzést kapták, hogy egy nagyon jól előkészített és nagyon profin lebonyolított verseny volt.

Felipe Levin kiemelte, számára a legnagyobb kihívást az új csapattagok jelentették, számára a következő nagy verseny jövőre lesz, amikor Lengyelországban rendezik meg a sportág világbajnokságát, majd a következő Európa-bajnokság Franciországban lesz.
– Jól ismertem a körülményeket, mert három évvel ezelőtt Szegeden repültem a vitorlázórepülő világbajnokságon. Taktikai szempontból nehéz ez a sport. A kihívás az, hogy ne veszítsük el a türelmünket, maradjunk nyugodtak és ne reagáljuk túl, szóval ez volt a verseny érzelmi kihívása – fogalmazta meg Felipe Levin.
Sebastian Kawa sokadik nemzetközi versenyét nyerte a békéscsabai repülőtéren. A sportág élő legendája elmondta, édesapja is vitorlázó pilóta volt, ebben a közegben nőtt fel, így nem is volt más választása, mint örökölni ezt a szenvedélyt. A terveiről kérdezve azt felelte, más célokat szeretne kitűzni maga elé, hiszen a közel negyven Európa- és világbajnoki érem után nincs előtte kihívás.
– Keresem a módját, hogy egy kicsit különlegesebben csináljam. Más kihívásokat keresek, például repülést a Himalájában. Először másztuk meg a Himaláját vitorlázórepülővel, és tavaly kihagytam a texasi versenyt. Ehelyett vitorlázórepülővel repültem a K2-re, a világ második legmagasabb hegyére. Ez igazi kihívás volt, mert a vitorlázórepülőt Dél-Európába kellett szállítanunk Magyarországon, Törökországon, Pakisztánon és Iránon keresztül, szóval nehéz feladat volt ez így egyben, de boldogok voltunk, hogy a K2-nél repülhettünk – sorolta Sebastian Kawa.

Eric Napoleon hangsúlyozta, nagyon szereti Békéscsabát, hiszen versenyzett itt a kilencvenes években, ahol bajnoki címet is szerzett, ezért Békéscsaba mindig a szívében marad.
– Nagyon jó edzőtáborunk van, ahol dolgozom. A szövetség nagyon szereti a sportot és ennek köszönhetően minden évben fejlődünk. Igyekszünk együtt versenyeztetni a nagyon jó versenyzőket és a fiatal pilótákat. Néha ez sikerrel működik, idén nagyon jól működött – hangsúlyozta Eric Napoleon.

A franciák a legjobbnak járó trófeák mellett a következő világbajnokság házigazdájaként megkapták a verseny hivatalos zászlaját is.