Virágcsokorral köszöntötték az orosházi Kormányablak százezredik ügyfelét. A hivatal két éve nyitotta meg kapuit, azóta számos pozitív visszajelzést kapnak a lakosságtól, az elégedettség a felmérések alapján 93 százalék feletti.
Naponta átlagosan több mint kétszáz ügyfelet fogadnak Orosházán a Kormányablakban. A két éve megnyílt hivatalba múlt szerdán érkezett a százezredik látogató. Rafaelné Horváth Tímea elmondta, nagyon pozitívak a tapasztalatai, az ügyintézőket kedvesnek, segítőkésznek találta, amikor hozzájuk fordult.
A járási hivatal vezetője virágcsokrot és egy oklevelet nyújtott át az ügyfélnek. Lustyikné dr. Papp Anikó elmondta, már a kezdetekkor magas látogatottságra készültek, hiszen a járásba több mint 51 ezer lakos tartozik. Ezért a munkaszervezést is ennek megfelelően oldották meg. Hangsúlyozta, az ügyintézők nap mint nap azon dolgoznak, hogy segítőkészen, rugalmasan és az ügyfelek problémáira érzékenyen lássák el feladatukat, a megnövekedett szakmai és minőségi elvárásoknak megfelelően pedig folyamatosan képzik magukat.
Erre szükség is van, hiszen a hivatal szolgáltatási köre egyre bővül. Dr. Lukácsi Krisztina, a Békés Megyei Kormányhivatal igazgatója elmondta, több mint ezerötszáz ügytípus intézhető a kormányablakokban. Január elsejétől már mezőgazdasági típusú ügyek, illetve nyugdíjszerű ellátások igénylésének lehetőségével is kiegészült a szolgáltatási kör. A közeljövőben pedig adóügyek intézésére is lehetőség nyílik, ennek előkészítő munkálatai most zajlanak – tette hozzá.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az állampolgárok általában pozitívan ítélik meg a kormányablakok szolgáltatásait. Az orosházi járásban megyei szinten is kiemelkedő, több mint 93 százalékos az elégedett ügyfelek aránya.