„Korábban szóba került az új KRESZ-ben kerékpáros utcák kialakításának lehetősége. Ezeket a mellékutcákat a kerékpáros közlekedés számára lehetne kijelölni, ezáltal a mellettük futó fő forgalmi útról átterelődnének a biciklivel közlekedők. Így sokkal biztonságosabb lenne a mindennapi nagyvárosi közlekedés” – mondta a szakértő, aki szerint elsősorban a mikromobilitás terén lenne szükség változtatásokra az új KRESZ-ben.
„Továbbra is óriási veszélyt jelentenek az elektromos rollerekkel közlekedők. Sajnos annyi bicikliút nincs a városban, hogy kizárólag oda lehessen átterelni őket. 50-60 kilométer per órával is közlekednek velük, rendre szabálytalanul, szinte képtelenség időben reagálni rájuk” – mondta Szálka Miklós.
A szakember fontos és helyes lépésnek tartja a cipzármódszer támogatását is. A módszer lényege, hogy ha két autóvezető egy megszűnő sáv elejére ér, az egyiknek be kell engednie a mellette érkező autót, kvázi le kell mondania az elsőbbségéről a másik javára. Fokozottan jellemző ez például az autóbuszokra, amiknek mindig elsőbbséget kell adni sávváltáskor.
„A cipzármódszerrel lényegében a közlekedési kultúra körébe tartozó magatartásformát szeretnék jogszabályba foglalni, ami mindig lehet, hogy nehéz feladat, de az új KRESZ egyik legfontosabb alapelve a közlekedés résztvevőinek együttműködésre való késztetése” – mondta a szakértő.
Forrás: hirado.hu