A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója elmondta: szeretnék, ha a magyar gazdaság 16 százalékát a turizmus adná, ezzel elérve az osztrák szintet. Guller Zoltán hozzátette: a fő cél, hogy Magyarország 2030-ig Közép-Európa turisztikai központja legyen. A vezérigazgató hozzátette, hogy egy európai uniós program segítségével elindul a Gyula-Békéscsaba turisztikai térség márkázása, amelyre több 300 millió forintot szánnak. Ez tartalmazza a térség weboldalának és marketing akcióinak előkészítését is.
– Egyre inkább az látszik, hogy Békéscsaba ebben a turisztikai térségben alapvetően a kultúra és a gasztronómia szegmensét fogja majd be, Gyula leginkább a fürdővel és szálláshelyeivel tud a térség fontos pontjává válni – fogalmazott Guller Zoltán.
Herczeg Tamás országgyűlési képviselő jelezte, hogy az együttműködés további városokkal bővül majd. Hozzátette, szeretnének együttműködni a határmenti településekkel is, hogy minél több turistát fogadhassanak a Partium területéről.
– Részben a beruházásoknak, részben pedig a meglévő szolgáltatások kihasználásának köszönhetően, valamint az új szolgáltatások nyújtásának az lehet a következménye, hogy a gazdasági növekedéshez képest nagyobb mértékben nőnek a turisztikából származó bevételek. Ezáltal a turizmus nagyon sok embernek biztosít megélhetést, adóbevételek származnak abból, ha sokan utaznak ide – mondta az országgyűlési képviselő.