Ugyan még áll a régi híd szerkezete, de október 15-e óta már tábla jelzi, hogy az átkelőt lezárták a gyalogos forgalom elől. A közlekedők jelenleg csak a Gyulai vagy a Bánszki utcai hidat használhatják. A békéscsabai kivitelező elvégezte a tereprendezési munkát és előkészítette a munkaterületet a bontáshoz, valamint felállványozta a régi híd két oldalát. A szerkezet teljes bontása a jövő héten indulhat el, majd megtörténik a közművek kiváltása.
– A régi bontását követően elkezdjük az új híd alapozását. A november 13-i héten a cölöpözési munkák zajlanak majd, ami nagyobb gépparkkal és zajhatással jár majd. Ez a munkafolyamat körülbelül két-három napot vesz majd igénybe – mondta megkeresésünkre a Galéria Invest Kft. ügyvezetője, Szabó Tamás.
A mai híd helyén 1901-ben adták át az első faszerkezetű átkelőt. A most elbontandó betonhidat ennek a helyére építették 1937-ben. A létesítményt csakúgy, mint napjainkban, az átadásakor sem lehetett kerékpárral használni, de a lakosok ezen problémája most megoldódik.
– A híd tizenöt méter hosszú és hat méter széles lesz, így végre alkalmas lesz arra, hogy az arra járok egyidejűleg, szabályosan gyalogosan és kerékpárosan is tudják használni. A járda a híd két oldalán lesz, közepén pedig egy 2,3 méteres sáv kerékpár útként funkcionál majd – ismertette korábbi megkeresésünkre a Békéscsabai Városfejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezetője, Sódar Anita.
Az új híd megépítése és a környezet megújítása a Modern Városok Programban, a Munkácsy Mihály örökségét örző és népszerűsítő fejlesztési projektben történik meg 140 millió forintból.
– Türelmet és megértést kérek mindenkitől a munkálatok miatt., azt gondolom megéri kivárni az építkezést. Az új híd megvilágított lesz és a József Attila utcai hídfőnél Munkácsy Mihály: Ásító Inas című képe alapján megformált bronzszobrot helyez ki a város – fogalmazott Szarvas Péter polgármester.
Az új híd leghamarabb 2024 nyarára készül el, így addig biztosan kerülő útvonalat kell választaniuk a gyalogosoknak és a kerékpárral közlekedőknek.