Így alakul az ügyfélfogadási rend az adóhatóságnál

2021. március 7. 07:26 | behir.hu

A veszélyhelyzet miatti kormányzati intézkedések betartására, a fertőzések megelőzésére a NAV központi ügyfélszolgálatain a személyesen megjelenő ügyfeleket előzetes időpontfoglalás alapján fogadják a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV). Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a NAV elektronikus szolgáltatásai biztosítják – tájékoztatta a behir.hu-t az adóhatóság.

Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a NAV honlapjáról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es főmenüpont kiválasztásával lehet kérdezni a NAV munkatársaitól.

Az adóhatóság azt kéri, hogy az ügyfelek csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát! Ha mindenképpen szükséges a személyes ügyintézéshez, időpont a NAV honlapján keresztül, valamint az időpontfoglalási menüpont alatt foglalható.

Az ügyfelek és hatóság munkatársainak egészségének védelmében továbbá azt kérik, hogy a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre! Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.

További programok »

FEL