Idén tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj (Évker) versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján.
Ma már az internetes kereskedelem a legváltozatosabb eszközökön zajlik, hiszen nem csupán számítógépen vásárolunk, egyre többször mobilokon adjuk le a megrendelésünket. 2016 közepére – az eNET szerint - a vásárlásoknak több, mint harmada már Magyarországon is mobilon vagy táblagépeken történt.
Az online vásárlás térnyerése évről évre töretlen. Ezt a folyamatot támogatja a digitális megoldások megjelenése: ma már a mobilunkon keresztül is gyorsan és egyszerűen vásárolhatunk online, a fizetéshez a telefonszámunk megadása is elegendő lehet, ha például a Masterpass megoldást használjuk – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. Szerinte jó kezdeményezés az Évker verseny, idén is szívesen álltak a program mellé. Az e-kereskedők számára pedig az az egyik legjobb visszajelzés - mondja -, hogy a közönségszavazás résztvevői valamint a zsűri tagjai elismerik mindazon fáradozásukat, amelyet a minőségi szolgáltatások elkötelezettjeként vásárlóikért tesznek.”
Az idei „Évker” díjra pályázók első szűrése, a kétszer 21-es mezőny kiválasztása a vásárlók kezében van. Az Év Internetes Kereskedője díj közönségszavazása április 3-án kezdődött és a hó végéig tart. Látványos a közönségszavazásban részt vevők számának növekedése is, míg például 2005-ben mindössze 6934-en akartak beleszólni a döntésbe, tavaly már 23774 érvényes szavazatot adtak le. A végső döntést elősegítő vásárlók jutalma nem csupán az, hogy a díjért – és a vásárlók kegyeiért – versengő webshopok egyre jobb szolgáltatásokat nyújtanak a számukra, hanem (némi szerencsével) értékes ajándékokat is nyerhetnek a május elsejei sorsoláson.
Forrás: Világgazdaság