Húsvétkor is szárnyal a játékkereskedelem

2018. március 22. 07:14 | behir.hu

A magyar szülők idén jellemzően három-ötezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérli a választást - írja a hirado.hu.

A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel. A Regio Játék mintegy háromezer, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő megkérdezésével zajló felmérése szerint idén húsvétkor jellemzően 3000-5000 forintot (29 százalék) költenek a szülők játékra. A válaszadók egynegyede több mint ötezer forintot, egyötöde 2000-3000 forintot szán az ajándékra gyermekenként.

- Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes forgalom mintegy tíz százalékát teszi ki a közelgő ünnep. A vásárlási láz nagyjából a nagypéntek előtti héten tetőzik, ilyenkor az átlagos kosárérték online bruttó 8600 forintra, hagyományos áruházi beszerzéskor 5700 forintra emelkedik – ismertette a trendeket Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.

A felmérés alapján a szülőktől és nagyszülőktől elsősorban édességet (80, 85 százalék) és játékot (69, 57 százalék) kapnak a gyerekek. Ezeken felül pedig míg az édesanyák inkább a könyveket (57 százalék), addig a nagyszülők a perselyt gyarapítják: minden harmadik fiatal számíthat egy kis zsebpénz-kiegészítésre.

 

Hunyor Erna Szofia

 

További programok »

FEL