Hogyan kerülhetnek helyi termékek az asztalra? Turisztikai szakemberek mondták el

2015. december 5. 13:53 | Varga Diána

Turisztikai szakemberek találkoztak Gyulán december 3-án és 4-én. A Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség tizennegyedik alkalommal szervezte meg országos konferenciáját. Idén a TDM pályázati lehetőségei kerültek a középpontba, de szó volt például a falusi turizmus jelentőségéről is.

Belföldön szinte ugyanazokkal az ételekkel találkozhatunk az éttermek kínálatában, ám ezzel a helyi értékek szorulnak ki. Itt van nagy szerepe például a falusi turizmusnak – többek között erről is szó volt a Magyar TDM Szövetség 14. konferenciáján.

– Nagyon kevés a helyi termékek megjelenése az éttermi kínálatokban. Pedig fontos lenne, hiszen akkor nem versenyeznének egymással az éttermek, ha a kínálatuk egy része a helyi mezőgazdaságból származna, a helyi alapanyagok feldolgozásából, a helyi receptek megőrzésével, és helyi kínálatként jelennének meg - tudtuk meg Dr. Szalók Csillától, a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetség elnökétől, a konferencia egyik előadójától.

Az országos találkozó egyik legfőbb célkitűzése a tapasztalatcsere volt. Mint minden évben, idén is egy központi témához építették a szakmai előadásokat, workshopokat és pódiumbeszélgetéseket. Ezúttal a nemrég kiírt TDM pályázatról volt szó. Erre a jelenleg működő mintegy 80 TDM szervezet pályázhat, illetve azok, akik a harmincezer vendégéjszakás teljesítményt elérik. A projekt összértéke kétmilliárd forint.

– Úgy gondolom, hogy a pályázat legfontosabb célja az, hogy végrehajtsuk azt a szervezeti átalakulást a rendszeren belül, ami a kicsiket fúzióra készteti, illetve létrehozza a TDM-en belül azt a köztes szintet, amit térségnek hívunk. A másik fontos elem, hogy a menedzsereink olyan felkészültségi szintet érjenek el folyamatos képzések révén, amivel hatékonyan tudnak tárgyalni önkormányzatokkal, szolgáltatókkal, tehát mindazokkal, akikkel dolguk van – tájékoztatott Semsei Sándor, a Magyar TDM Szövetség elnöke. 

A konferencián a szakemberek iránymutatást kaphattak továbbá a marketinggel, képzésekkel, termékfejlesztéssel és monitoring tevékenységekkel kapcsolatban, tehát ahhoz, hogyan tudnak hatékonyan tervezni a pályázattal kapcsolatban.

FEL