A világ legnagyobb videomegosztója, a YouTube ebben a témában kényszerült döntésre nemrég. A döntés értelmében a jövőben nem jelenítenek meg személyre szabott reklámokat a gyermekeknek szóló videók alatt. A változtatás hátterében az áll, hogy 2018-ban több mint húsz szervezet nyújtott be panaszt az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságához. A panasz szerint a YouTube a tematikájukban a legkisebbeknek szóló tartalmak alatt is célzott reklámokat mutatott be, megsértve ezzel a gyermekek online magánszféráját védő Children's Online Privacy Protection (COPPA) nevű törvényt.
A cég válaszként egy külön gyerekeknek létrehozott platformot kínált volna alternatívaként, végül az eredeti követelésnek megfelelően nem gyűjtik tovább a felhasználói adatokat, így a személyre szabott hirdetések is eltűnnek majd a legkisebbek érdeklődései körébe tartozó videók elől. A feltöltők kötelesek lesznek a megfelelő címkékkel ellátni tartalmaikat, így a YouTube algoritmusai könnyebben szűrhetik ki a nem megfelelő videókat.
A gyerekeknek szóló anyagok alatt megszűnik a komment szekció, valamint az értékelési funkció is. A módosítások várhatóan még január hónapban érvénybe lépteti a vállalat, illetve előkészítik a YouTube Kids platformot is, ahol a szülők a fenti korlátozások mellett arról is dönthetnek, hogy a gyerekek mennyi időt tölthetnek a képernyő előtt.
Forrás: sg.hu