Február 22-től újraindul a vonatközlekedés a Szeged-Hódmezővásárhely szakaszon – hívja fel a figyelmet a MÁV. A tram-train beruházáshoz kapcsolódóan hamarosan befejezik a vonatközlekedést érintő felújítást a Szeged és Hódmezővásárhely között, így a szakaszon hétfőtől már nem kell pótlóbuszra szállni.
A Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba vonalon a vonatok a menetrendben meghirdetettek szerint közlekednek majd, a korábban már megszokott csatlakozási rendszer megtartásával Szegeden, Békéscsabán és Orosházán. Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson továbbra is át lehet majd szállni Szentes felé. A teljes vonalon M41-es (Csörgő becenevű) dízelmozdonyok közlekednek – az utasforgalom mértékétől függően –2-3 kocsival.
A tram-train beruházás részletei
Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat, jelenleg pedig folyamatban van még a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa. Ez a pályaszakasz 100 km/h-ás megengedett sebességre lesz alkalmas a szükséges hatósági eljárások lefolytatása után. Hódmezővásárhelyen új villamosvonalat építettek ki, öt megállóval, egy villamos végállomással Hódmezővásárhely nagyállomáson, valamint – a menetrend pontosabb tarthatósága érdekében – forgalmi kitérőkkel.
A pályaépítéssel párhuzamosan zajlik a vasút-villamos járművek beszerzése is. A MÁV-START szentesi telephelyén két hete mutatták be a Vásárhely 1-es tram-traint. Az első három szerelvény 2021. szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között. A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd egy megközelítőleg 800 méteres hosszúságú vágányon csatlakozik fel a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalra, és halad tovább Hódmezővásárhelyre.