„A csabai közlekedés legkényesebb pontja – jegyzi meg – a Gőzmalom tér – Munkácsy híd – Árpád sor – Gyulai úti telezöldes kereszteződés. Főleg, amikor a gépkocsivezető a malom felől jobbra kanyarodva, egyből nagyívben, a Munkácsy híd belső sávjába hajt. Ráadásul az Árpád sorról érkező autók is ugyanabba a sávba fordulnak, tehát nekik van elsőbbségük."
Hozzáteszi, a megoldás az irányított zöld lenne, amely nyilván időben meghosszabbítja a lámpa pirosát és zöldjét, de egyértelműbbé válik a közlekedés. Korábban a rendőrségnél is telezöldes lámpa működött, majd miután az említett irányított zöldre változtatták, az a kereszteződés nem problémás.
„Minden bizonnyal az új gyorsétteremnél, a ki- és behajtással problémák lesznek – folytatja. – Mert a Jókai utca mindkét irányából nehezen lehet befordulni sorban álló autók miatt az Illésházi utcára. Egyelőre azt még nem látom át, hogy miképp lehetne változtatni a helyzeten.”
Elmondja, a mai napig kevesen tudják, hogy a lakó-pihenő övezetekben a megengedett maximum sebesség 20 km/óra, és az egyenrangú kereszteződésekben a jobbkéz-szabály érvényes. Ebből már sok konfliktus származott például a Pásztor utcai éjjel-nappalinál.
„Ha a sétálóutcán, ha a biciklis a kerékpárúton halad, akkor neki van elsőbbsége a gyalogossal szemben” – teszi hozzá.