A Down-szindrómások empátiára és türelemre taníthatnak bennünket – fogalmazott Misák Darinka gyógypedagógus. Hangsúlyozza, hogy fontos ezen személyek fejlesztése: először hat hónapos kor után van lehetőség kiscsoportos foglalkozásokra. Hosszú távon fontos cél az értelmi fejlődés mellett az önállóság kialakítása. Hozzátette, hogy ezek a személyek nagyon jól szocializálhatóak. Az Esély Pedagógiai Központ által indított Esély Café program segíti a Down-szindrómások elhelyezkedési lehetőségét.
Az Oktatási Hivatal kiemelten foglalkozik a viselkedés és magatartási problémák kezelésével. Fábián Dalma gyógypedagógus az autizmus spektrum zavarban szenvedőkről úgy fogalmazott, hogy a kommunikációs nehézségeiket kell figyelembe venni. Ugyanakkor fontos figyelni arra is, hogy egyszerű, konkrét utasításokat fogalmazzunk meg számukra.
Börcsökné Kovács Katalin gyógypedagógus arra tért ki, hogy az autizmus egy kognitív fejlődési zavar, ami a központi idegrendszer eltérő fejlődése következtében alakul ki. Az intézményben jelenleg hat, autizmussal élő gyermekeket foglalkoztató csoport van.
Szabó Éva, az intézmény vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy amennyiben valakiben felmerül kérdés az autizmussal és a Down-szindrómával kapcsolatban, keressék fel az intézmény szakembereit.