Az est az Ég a földdel összeér címet kapta, hogy miért éppen ezt, arról Palya Beát kérdeztük.
– Szerintem ez a cím nagyon jól kifejezi azt, ami történik. Itt lent a Földön éneklünk anyagból, de valójában az illékony birodalmak világába megyünk, nemcsak az orgona miatt, hanem azt hiszem önmagában ez a dalanyag is átrepít bennünket egy másik világba. Kilóg az időből, kilóg ebből a térből. Ami azért jó, mert ha onnan visszajövünk a mi világunkat sokkal szebbnek látjuk – fogalmazott Palya Bea, énekes-dalszerző.
Az est másik fellépője Tóka Ágoston, orgonaművész volt, aki elmondta, hogy a koncertjük anyagát négy évvel ezelőtt állították össze, és már az ország több pontján is előadták. Hozzátette, hogy augusztus 24-én újra találkozhatnak velük a zenekedvelők, hiszen Szentgotthárdon szólal meg ugyanez a műsoruk csütörtökön.
Palya Bea énekes-dalszerző, tanár és coach. 40 éve énekel, a Müpától a New Yorki Carnegie Hallig beénekelte a világ nagy koncerttermeit. 20 saját lemeze van, 550 dalt írt. A koncertezés mellett szolgálja a közösséget tanárként is: segít másokat, hogy megtalálják a saját teljes hangjukat és így kiteljesedjenek, növekedjenek, kitágítsák az életük játszótereit.
A magyar zenei színtér egyik meghatározó alakja. Zenei anyanyelve a magyar népzene, de művészetére nagy hatással voltak a cigány, a bolgár, a szefárd, az indiai és az afrikai zene mellett olyan kortárs dalírói egyéniségek munkássága is, mint Leonard Cohen, Joni Mitchell vagy épp Aretha Franklin.
Személyes világzene, amit Bea csinál: a különböző, ősi népek zenéi inspirálják, mégis, leginkább saját szerzeményeit énekli, önmagát dalokba gyúrva halad egy belső úton. Folyamatosan játszik a hagyománnyal és a modern témákkal újat építve ezáltal a tradíció talaján. Bea mindannyiunkról énekel, miközben önmagának teszi föl a legfontosabb kérdéseket.
Női dalszerzőként emberi témákról ír dalokat, amelyek mindannyiunkat érintenek; nőket, férfiakat, embereket. Éppen ezért a dalok témái, a megfogalmazott élethelyzetek és érzések ismerősen csenghetnek bárki számára. Szövegei szókimondóak, sokszor fájóan őszinték, ugyanakkor felemelőek, táncra perdítenek és a humort sem nélkülözik.
Tóka Ágoston a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerzett kitüntetéses minősítésű orgonaművészi diplomát 2013-ban Pálúr János, Ruppert István és Fassang László növendékeként. Az orgona mellett zongorát Prunyi Ilonánál, csembalót és barokk kamarazenét Spányi Miklósnál tanult.
2012-ben Köztársasági Ösztöndíjat, 2013-ban Junior Prima Díjat, 2015-ben, 2018-ban és 2019-ben Fischer Annie Ösztöndíjat kapott. Rangos nemzetközi orgonaversenyek díjazottja: 2011-ben 3. díjat nyert a Weimari Bach-Liszt Nemzetközi Orgonaversenyen, 2016-ban 4. díjat Bethune-ben (Franciaország), 2017-ben pedig 2. díjas és Bach-különdíjas lett St Albans-ban (Egyesült Királyság), a világviszonylatban is legjelentősebb orgonaversenyek egyikén.
Egyházzenészként az Újpesti Baptista Gyülekezet és a Baptista Központi Énekkar orgonistája, mindkét tisztségben a neves orgonaművész, Beharka Pál utódja. Tanárként a Baptista Teológiai Akadémián és az Újpesti Erkel Gyula Zeneiskolában tanít orgonát. Rendszeres közreműködő olyan prominens együttesek koncertjein mint a Nemzeti Filharmonikusok, a Magyar Rádió Zenei Együttesei, az Angelica Leánykar vagy a Nyíregyházi Cantemus Kórus. Szólistaként hazai templomok és hangversenytermek mellett fellépett Szlovákiában, Norvégiában és Svédországban is.