A társaság azt írja a behir.hu-hoz eljuttatott közelményében, hogy az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.
„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Békés vármegyében 30 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 74 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a turisztikailag kiemelt térségek növényzetgondozási munkáira, valamint a napokban a 47-es főúton és számos mellékúton, többek között a 4232-es Körösladány-Gyomaendrőd, a 4428-as Orosháza-Mezőkovácsháza, a 4432-es Békéscsaba-Makó és a 4444-es Gyula-Battonya-Mezőhegyes összekötő utakon várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk.” – nyilatkozott Cserkúti András, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés vármegyei igazgatója.
A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.
A közlekedőknek tehát továbbra is számítania kell az országos utak mentén arra, hogy sűrűbben találkozhatnak kaszálási munkát végző, lassabban haladó gépekkel. A szakemberek ezért a sofőrök türelmét és megértését kérik, hiszen tekintettel arra, hogy a legtöbb esetben mozgó terelés mellett zajlanak a munkák, az autósoknak érdemes kellő körültekintéssel és óvatosan közlekedniük.