Szarvas Péter polgármester elmondta, az önkormányzat nemrég kapta meg a MÁV Zrt. előző évi beszámolóját, amelyből kiderül, hogy a tavalyi évben 750 millió forintba került az összes költsége Békéscsaba város helyi buszközlekedésének.
– A 750 millió forintos összegre az önkormányzat a fedezetet úgy teremti elő, hogy a lakosok húsz százalékot fizetnek a jegyek és a bérletek megvásárlásával, húsz százalékot nyújt a Magyar Állam, a fennmaradó hatvan százalékot pedig a városnak kell kigazdálkodnia, amely majdnem 470 millió forint – ismertette Szarvas Péter.
A város vezető kiemelte, jegyáremelés 2023-ban volt legutoljára. A mindenki által érzékelhető infláció az autóbuszközlekedést sem kímélte, az üzemanyag árak, a személyi költségek és az alkatrész árak is megnőttek az elmúlt két évben, ezért döntött úgy a közgyűlés, hogy egy mértéktartó 8-8,5 százalékos jegybérlet áremelés történjen meg augusztus elsejétől.
Szarvas Péter hangsúlyozta, fontos szempont volt, hogy ezzel együtt is ezek az arányok maradjanak meg az autóbuszközlekedésben.
A városvezető kérdésünkre elmondta, többször merült fel olyan igény, hogy vagy sűrűbb járatok menjenek egyik meglévő vonalon, vagy új vonalat létesítsenek. Ez sok-sok millióval megnövelné az eddig fennálló összeget, így nagyon megfontoltnak kell lennie a grémiumnak, amikor járatbővítésről vagy új útvonal kijelöléséről van szó. Természetesen az önkormányzat minden igényt megvizsgál, hiszen korábban is kapott már a városháza olyan racionális megoldást, a melyet érdemes volt megfogadnia. Ilyen volt például Lencsési lakótelep és a jaminai városrészek közvetlen összekötése autóbusszal. Ezt korábban nem lehetett megtenni, csak átszállással. Jelenleg is van olyan vizsgálat, amely a menetrend megváltozását eredményezheti.
Szarvas Péter kérdésünkre aláhúzta, amennyiben az önkormányzat nem finanszírozná tovább a helyi buszközlekedést, akkor a jegy- és bérlet árakat a jelenlegi négyszeresére kellene emeljék.