Digitális munkarend az Esélyben

2020. május 6. 12:49 | Such Tamás

Március 16-án az összes hazai oktatási intézmény határozatlan időre bezárt. Azóta az iskolák zöme átállt az online oktatásra, de léteznek sajátos helyzetek is – minderről Szabó Évával, a békéscsabai Esély Pedagógiai Központ EGYMI intézményvezetőjével beszélgettem a Vandháti úti iskolában.

– Miképp állt át az „Esély” az online oktatásra?

– Először is létrehoztuk a saját „operatív törzsünket”. Ennek első intézkedéseként a kollégákkal feltérképeztük, hogy milyen csatornákon tudunk a leghatékonyabban kommunikálni a családokkal, illetve azt, hogy kik, milyen infrastruktúrával rendelkeznek.

 

– Hány otthonban nincs internet?

– Körülbelül a családok 20-30 százalékánál hiányos a feltételrendszer az online tanuláshoz. Ez lehet számítógép, nyomtató, internet vagy éppen az alkalmazásokhoz szükséges gyakorlat hiánya. Persze okostelefon majdnem mindenhol van, de az nem helyettesít egy táblagépet. Ahol nincs ilyen eszköz, úgy oldjuk meg, hogy heti rendszerességgel postázzuk a gyerekeknek a feladatokat, amelyeket a szülők telefonon tudnak kiértékelni a pedagógusukkal. (A békéscsabai Kollabor segítségével három család jutott számítógéphez, amiért nagyon hálás az intézmény – a szerk.)

 

Esély Pedagógiai Központ EGYMI

Most csend van az épületben

 

Továbbá a Degré utcai feladatellátási helyünkön, ahol közel 40 súlyos-halmozottan fogyatékos gyermekünk lakik és tanul, ők külön-külön csomagokat kapnak, amelyek kinyitás előtt két-három napra karanténba kerülnek az intézményben, majd névre szólóan kapják meg azokat. Valaki például most kedvenc Boci csokiját is megkapja motivációként a csomagban.

 

– Hiányzik a gyerekeknek a fizikai kontaktus?

– Nagyon hiányoznak a gyerekek, reméljük mi is nekik! Ennél a munkánál, az általunk végzett terápiáknál elengedhetetlen a fizikai kapcsolat is. Persze Skype-on, Messenger-en, videokamerán keresztül is zajlik a kommunikáció, amivel segítjük a gyerekeket az otthoni tanulásban.

Tény, hogy a mi gyermekeink szülei nagyon igyekeznek együttműködni. Úgy gondolom, szerencsések vagyunk, mert mindent meg tudunk velük beszélni. Köszönjük nekik, hogy támogatják a közös munkát és kitartást kívánunk.

Nekünk sem egyszerű, mert a digitális munkarend nagyon sok munkát ad a kollégáknak. Tény, hogy az online módszerek terén mi is  sokat fejlődtünk rövid idő alatt. Egy másfajta tanári kreativitást kellett életre hívni, elmélyíteni, hogy minél eredményesebben alkalmazkodjunk a jelen helyzethez.

 

– Feltehetőleg a nyári szünet oldani fog a helyzeten.

– Nagyon remélem. Mindazonáltal addig is igyekszünk egymásra is odafigyelni, nem csak szakmailag, emberileg is. Nagyon várjuk az újrakezdést!

További programok »

FEL