Boldogságórákat tartanak az Erzsébethelyi Általános Iskolában Békéscsabán. A program célja, hogy a gyerekek olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek segítenek a pozitívabb életszemléletben és a problémák könnyebb megoldásában.
Az Erzsébethelyi iskolában 2017 óta tartanak úgynevezett boldogságórákat azzal a céllal, hogy a gyerekek pozitívan álljanak a problémákhoz és könnyebben találják meg a megoldási lehetőségeket.
Az iskola egyik diákja elmondta, hogy ilyenkor általában rajzolnak, különböző feladatokat oldanak meg. Tóth Zsófia szerint az egész osztály nagyon élvezi ezeket az órákat. Egy másik iskolás szerint a foglalkozások segítenek abban, hogy boldogabb gyerekek, boldogabb emberek legyenek, ezáltal a környezetük is azzá váljon.
Az intézmény a Jobb Veled a Világ Alapítvány pályázatán nyerte el a Boldog iskola címet. A program részeként a diákok minden hónapban különböző témákat dolgoznak fel, mint például a hála, a megbocsátás és az optimizmus.
– Bagdy Emőke támogatásával kidolgozott munkafüzetek, kézikönyvek segítik a munkánkat. A boldogság képessége tanítható, ezen dolgozunk. Minden hónapban van egy kiválasztott témánk, amikor azzal foglalkozunk és ahhoz kapcsolódó, kreatív feladatokat oldunk meg – fejtette ki a Boldogságóra Program koordinátora, Lőrinczné Hrabovszki Márta.
Az Erzsébethelyi Általános Iskola intézményvezetője elmondta, hogy ez a program számos élethelyzetben nyújthat támogatást a gyerekeknek és a pedagógusoknak.
– A pozitív gondolkodást, megerősítést, a szeretetet, egymás elfogadását, megküzdési stratégiákat a program segítségével meg tudjuk tanítani a gyerekeknek. Ezek a mindennapi életünket teszik szebbé, mosolygósabbá, pozitívabbá – fogalmazott az Erzsébethelyi Általános Iskola vezetője, Kucseráné Szabó Mária.
A szervezők április 11-én szakmai rendezvényt is tartanak a Boldogságóra Programról, mivel az intézmény célja az, hogy több iskolában is alkalmazzák ezt a módszert.