A jelenlegi helyzetben sokakban átértékelődött a fontossági sorrend. Családtagjaink, szeretteink védelme vált fontossá, ez a biztosításkötéseken is meglátszódik – fogalmazott kérdésünkre Hovanecz András biztosítási szakember.
– A fontossági sorrendek mások lehetnek, mint korábban. A családok, személyek, szeretteink védelme lett a legfontosabb ebben a helyzetben, ezt látjuk a felmerülő igények alapján. Vannak biztosítási társaságok, amelyek eltekintenek a 6 hónapos egészségügyi várakozási időtől – jegyezte meg a szakember.
A már meglévő biztosítások esetében Hovanecz András elmondta: vannak olyan helyzetek, amikor az ügyfelek nem tudják fizetni a havidíjat. Ebben az esetben azt javasolja, hogy keressenek fel egy szakembert, és a legapróbb részletekig beszéljék át a lehetőségeket. Rengeteg termék van a piacon, minden terméktípusnak más a tulajdonsága.
– Vannak olyan társaságok, amelyek már közölték az ügyfelekkel, hogy ha nehéz helyzetben nem tudják fizetni a biztosításokat, akkor lehetőség van azok szüneteltetésére. Ha ezekben a szerződésekben van kockázati kiegészítő, tehát az érintettek saját magukra kötöttek biztosítást és történik velük valamilyen – akár járvány okozta - probléma, akkor is fizet a biztosító – tette hozzá.
Vannak olyan termékek is, amelyeknél érdemes átgondolni, meglépik-e azt a fajta változtatást, hogy szüneteltetik 3 hónapra a szerződést, hiszen lehet, hogy az időtartam végén hátrányként éri az ügyfeleket, akár bónusz-elvesztéssel is jár.
Pénzügyeinket pedig érdemes online intézni. Erre a legtöbb bank és biztosító már lehetőséget nyújt. Kukoláné Mészáros Irén, a Bankmonitor Partner területi vezetője korábban az M1 Békés megyei tudósítójának megkeresésére elmondta, a fertőzés esélyének csökkentése érdekében használjunk inkább bankkártyát, és minimalizáljuk a készpénzhasználatot. Amennyiben mégis szükségünk lenne a bankjegyekre, akkor egyszerre nagyobb összeg felvétele javasolt – tette hozzá a szakember.
– Pénzügyeinket lehetőleg online intézzük és a lehető legkevesebb alkalommal menjünk be bankfiókba személyesen. Nagyon sok banknál lehet használni az elektronikus csatornákat: mobilalkalmazást, netbankot ezen keresztül intézzük a dolgainkat – jegyezte meg a területi vezető.