Az autóipari műszaki szolgáltatásokban világszerte meghatározó német multi, a magyarországi Leadec Kft. is a vidéki városba költözne.
Holografikus 3D-s szemüveggel növelné szolgáltatásainak hatékonyságát a magyarországi Leadec Kft. – erről a nemzetközi cég magyar leányának ügyvezető igazgatója beszélt a Világgazdaságnak. Dákai Ferenc elmondta, hogy az autóipari műszaki szolgáltatásokban világszerte meghatározó német multi két év alatt fejlesztette ki azt az innovációt, amely néhány éven belül a hétköznapi munkavégzés alapeszközévé válhat.
A szemüvegen futó alkalmazással a karbantartásra váró berendezés és annak alkatrészei háromdimenziós képben jelennek meg a virtuális térben, amely ujjakkal mozgatható és tetszőlegesen forgatható – magyarázta. A fejlesztés nagy előnye, hogy a szemüveggel az adott berendezés teljes műszaki dokumentációja is online hozzáférhető, sőt, a karbantartásról az adminisztráció is online történik.
Az eszközre távolról, akár más kontinensről is rá lehet csatlakozni. Ennek akkor van jelentősége, ha a javítás során a dolgozó elakad, a szemüveg által közvetített kép alapján viszont mások segíthetnek neki. Az eszköz gyakorlatilag bármilyen berendezés kapcsán alkalmazható, ehhez előzőleg csak a szükséges holografikus dokumentációt kell elkészíteni. A szemüveget ipari környezetben tesztelik, a rendszeresítésétől pedig azt várják, hogy felgyorsítja az egyes munkafolyamatokat.
A Leadec a világ 200 telephelyén mintegy 20 ezer munkatársat foglalkoztat, tavaly több mint 900 millió eurós forgalmat ért el.Magyarországi leányvállalatának 580 alkalmazottja van, az értékesítésből származó nettó árbevétele 2017-ben megközelítette a 7,5 milliárd forintot. Leginkább prémiumkategóriás autóipari gyártóknak nyújt szolgáltatást, a portfóliója kiterjed az egyes berendezések létesítésére és üzemeltetésére éppúgy, mint az üzemcsarnokok technológiafenntartására és műszaki karbantartására.
Forrás: VG