Online értékesítési kapacitásaik növelését tervezik a koronavírus-járvány után újranyitó kiskereskedelmi vállalkozások, közülük minden második készül stratégiaváltásra, és arra is, hogy csökkentse hagyományos módon működő üzletei számát. Minderről a CBRE kiskereskedelmi bérlői kutatása tanúskodik, amely a vállalkozásoknak a megváltozott piaci helyzetre adott válaszlépéseit vizsgálta, és azt szondázta, hogy miként értékelik a bérlők a kijárási korlátozások idején tapasztalt bérbeadói reakciókat.
Az ingatlanpiaci szakértő elmondta, hogy a járvány hatásai tompulnak, már látszik a piaci mutatókban is a felkapaszkodás, a befektetők ugrásra készek. Magyarországon az első fél évben 500 millió euró volt, a második fél évben pedig a függőben lévő és tervezett tranzakciókkal együtt 700 millió euró lehet az ingatlanbefektetések értéke.
A kiskereskedelmi ingatlanok iránt csökkent a befektetői érdeklődés, a szállodapiacot meg sem említette a CBRE igazgatója.
Az irodaházakban a home office terjedése miatt az ősztől nőhet az albérletkínálat, mert az érvényes bérleti szerződéssel rendelkező bérlők hasznosítani fogják a megüresedett területeket, erről hamarosan megszülethetnek a középtávú döntések – válaszolta a Világgazdaság kérdése Borbély Gábor.
Az irodaházi bérleti díjak az idén jellemzően stagnálnak, a járvány miatt kevés új szerződés született. A kiskereskedelmi ingatlanok új bérlői most vitathatatlanul jobb helyzetben vannak, mint akik a járvány előtt szerződtek.
Forrás: Világgazdaság