A nemzetközi érdeklődés is kimagasló volt, a fővárosban 133 ezer külföldi turistát regisztráltak, 20%-kal többet, mint egy éve ilyenkor. Sokukat a Visit Hungary július óta zajló, a Szent István-napi programokat népszerűsítő sikeres nemzetközi kampánya csábította Budapestre. Ennek is köszönhető, hogy ezekben a napokban összesen 300 ezer, tavalyhoz viszonyítva 16%-kal több vendégéjszakának örülhettek a szálláshelyek.
Ismét beigazolódott, hogy a nagyrendezvények és kiemelkedő látványosságok mágnesként vonzzák a vendégeket, és akár egy-egy hét közepi napon is képesek megtölteni a szálláshelyeket. A fővárosi szálláshelyek szobakapacitás-kihasználtsága például idén augusztus 19-én meghaladta a 74%-ot, 12%ponttal magasabb foglaltságot eredményezve, mint tavaly ilyenkor. A szállodáké pedig megközelítette a 80%-ot, ami 7,3%ponttal haladta meg az egy évvel korábbit.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta: – ebben az időszakban a nemzetközi vendégek közel 40%-a a kampánnyal megcélzott országokból: Olaszországból, Németországból és Lengyelországból, továbbá Romániából és az Egyesült Királyságból érkezett a fővárosi szálláshelyekre –. Hozzátette: – kiemelten fontosnak tartjuk, hogy szolgáltatói együttműködésekkel is fokozzuk a vendégélményt annak érdekében, hogy minél többen minél több időt töltsenek el hazánkban –. Így a Visit Hungary ezúttal több mint hatezer példányban juttatta el a Treasures of Budapest című, a magyar főváros főbb nevezetességeit bemutató kiadványát három-, négy- és ötcsillagos budapesti hotelekbe. A szobai bekészítésnek szánt figyelmesség egy QR-kódos könyvjelzővel is kiegészült, amely az ünnepi programok között kalauzolta el a vendégeket, és a programhelyszínek megközelítését is segítette.
Nem véletlen, hogy a mobilcella-adatok alapján az augusztus 16-20. közötti időszakban a főváros leglátogatottabb három pontjának az ünnepi rendezvényeknek otthont adót helyszínek bizonyultak: a Parlament környéke, a Margitsziget és a Várkert Bazár.
A legnagyobb állami ünnepünk köré szerveződő programok nagy számban vonzották a magyar családokat is a fővárosba: tavalyhoz képest 35%-kal több, mintegy 26 ezer hazai vendéget regisztráltak a szálláshelyek. Közülük különösen Debrecenből, Miskolcról, Nyíregyházáról, Pécsről és Szegedről időztek több napon át a Szent István-napi rendezvények idején Budapesten. Európa legnagyobb tűzijátékára pedig idén 13%-kal több hazai egynapos látogató érkezett az ország minden szegletéből.
A vendégforgalom bővülése a budapesti szálláshelyek bevételeiben is megmutatkozott, augusztus 16-20. között összesen 7,1 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el, 28%-kal szárnyalva túl a tavalyi azonos időszak eredményét. Az összes vendég több mint fele szállodákban szállt meg, ebben a szállástípusban a bevételek 36%-kal haladták meg az egy évvel ezelőttit.
Tette közzé a Visit Hungary.