Az androidos okostelefonok piacán a legtöbb gyártó az alapértelmezettként telepített szoftvereket is reklámokkal pakolja tele. A dél-koreai Samsung reagált a kritikákra, és a hirdetéseket saját fejlesztésű programjai jelentős részéből eltávolítja.
– A hirdetéseket még egy idén megjelenő One UI rendszerfrissítéssel fogják eltávolítani a telefonokról, erősítette meg a cég szóvivője a lapnak. A frissítést először a koreai piac kapja meg, ezt követően globálisan is elérhetővé teszik – írja az Android Authority.
A cikk szerint a frissítés nem jelenti azt, hogy minden reklám eltűnik.
– A harmadik féltől származó programokban vagy éppen a böngészőben továbbra is ott lesznek, csak a legalapvetőbb alkalmazásokból tűnnek el – mondta a Samsung vezetője, TM Roh. Az egyelőre még kérdéses, hogy az értesítések között megjelenő promóciókra kiterjed-e a cég akciója.