A biztosító összesített adatai szerint az elmúlt két évben a szürke gépjárművel járó, fővárosi, 40-es férfiak kerültek a legtöbbször bajba. Az elővigyázatosság nem árt, ugyanis a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 93 százaléka továbbra is a járművezetők hibájából történik – olvasható a Piac&Profiton.
A biztosító idén január elseje óta több tízezer autós káresetet regisztrált, összesen körülbelül 8 milliárdos értékben. A nemrég elkészült statisztikai adatokból azonban számos, a sztereotípiákkal leszámoló érdekességet is találhatunk, melyek túlmutatnak a milliárdos kifizetéseken. Az talán nem jelent nagy meglepetést, hogy a Generali ügyfelei a legtöbb balesetet a fővárosban (6200 eset) és Pest megyében (3800 eset) szenvedték el, de az elgondolkodtató, hogy ezek után az ország nyugati és keleti vége a legveszélyesebb helyszín közlekedési szempontból. Győr-Moson-Sopron megyéből több mint 1600, míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből közel 1400 kárbejelentés érkezett a Generali ügyfeleitől.
Azt gondolhatnánk, hogy jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Ezzel szemben a Generali ügyfelei körében az összes káreset csupán 15 százaléka írható a fiatalok számlájára. Negyven éves kortól azonban megfordul a trend és egészen a nyugdíjig az okozott károk száma ugrásszerűen megnő, az összes baleset 60 százaléka ebben az életszakaszban történik. Minden harmadik káreset a 40-esekkel (40-49 év) történik, a legtöbb baleset okozója vagy elszenvedője négy x-es férfi (17%). Igaz, ez a korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban casco és kgfb szerződéssel a biztosítónál.
Rátérve a pórul járt járművekre, a következőket láthatjuk: a gépjármű színeket tekintve a szürke járművek voltak a legnagyobb veszélyben az elmúlt két évben: több mint 7500 baleset köthető ehhez a színhez. „Ehhez az adathoz érdemes megjegyezni, hogy ügyfeleink körében a leggyakoribb autószín a szürke, illetve a metálszürke, tehát ezen színárnyalatok csak népszerűségük miatt okoznak nagy számú balesetet. Nem bíztatnánk senkit arra, hogy előítéletekkel forduljon a szürke gépjárművekkel közlekedők felé, inkább legyünk elővigyázatosak minden közlekedési helyzetben” – hívta fel a figyelmet Földi-Tamás Ildikó, a Generali Biztosító kommunikációs és rendezvényszervezési vezetője.
A képzeletbeli dobogó második és a harmadik helyén a fehér (4 500 eset) és fekete járművek (4 000 eset) állnak, de a biztosító többezres balesetszámot regisztrált kék, piros és barna színű autókra is. Mi a helyzet a nemek arányával, valóban rosszabbul vezetnének a hölgyek? Erre a sztereotípiára a Generali statisztikája mindenképpen rácáfol, mert az adatok szerint az ügyfeleik körében 2019-ben bekövetkezett káresetek 62 százalékát féri vezetők okozták, tehát a nők jócskán elmaradtak mögöttük.
A KSH adatai szerint 2019. második negyedévében több mint negyedével csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma, és a közlekedési incidensek során összességében is kevesebben sérültek meg. Ez azonban nem jelenti azt, hogy járműveinket nem érték számottevő károk a különböző balesetek következtében, hiszen egyre gyorsabb tempóban élünk és közlekedünk a mindennapokban.