A közösség és a kulturális dimenzióváltás napjainkban is zajlik. Ez a téma is középpontba került a Közösség – Média – Művelődés Konferencián. A rendezvény negyedik alkalommal kapott helyet Békésen a kulturális központban.
A Közösség-Média-Művelődés Konferencia mindig meglepő, de izgalmas témákat boncolgat. Itt az is belefér, hogy az előadó skypon jelentkezik be, ahogyan tette Karafiáth Balázs. A közgazdász, kommunikáció kutató jelenleg Amerikában él. Az előadása a kultúra dizájnerekről szólt. A konferencián szó volt arról is, hogyan lehet nagy rajongó tábort gyűjteni a közösségi oldalakon nyereményakciók nélkül. A 133 ezres rajongó táborral rendelkező, mellesleg Békés megyei származású Balogh Csaba azt mutatta meg, hogyan lehet kezelni a közösségi oldal folyamatosan változó algoritmusait.
- A saját munkámat nagyon megkönnyíti, hogy ekkora facebookos táborunk van – mondta a HVG rovatvezetője. - Ha valaki valamilyen márkát képvisel, legyen ez egy média vagy ketchup márka, ma már elengedhetetlen, hogy a Facebookon jelen legyen.”
A térség legjelentősebb innovációs technológiákkal foglalkozó rendezvényén fókuszba került a kulturális dimenzióváltás, aminek folyamatosan részesei vagyunk. Mint kiderült, a mai világban a közösségek szerepe radikálisan felértékelődik mindenhol, nemcsak az üzleti világban.
- Gondoljunk a közösségi felületekre vagy portálokra, amelyek logikailag teljesen másféle működésrendet és gazdaságot épít fel. Most még nehezen látjuk meg a közösségi megosztásra alapuló gazdaság lehetőségeit. Harcolunk ellene, de úgy gondolom, hogy 10-20-50 év múlva erre az időszakra úgy fogunk gondolni, ahogyan most a 19. század technikai robbanását emlegetjük – mondta Koszecz Sándor a Kecskeméti Gábor Kulturális Központ igazgatója.
A főszervező szerint ezt a folyamatot nem kell megállítani, mert ha egyszerűbben, kevesebb energiabefektetéssel nagyobb hatékonyságot lehet az élet bármely területén elérni, akkor ezek a technológiák működni fognak.