Az eddigi 25 százalékos visszatérítést ötven százalékra emelik, 90 perc késés esetén a jegyár 75 százalékát kell visszafizetni az utasnak, ha pedig két órás késés történik, a teljes jegyárat meg kell térítenie a vasúttársaságnak.
A javaslatot az Európai Parlament plenáris ülésén fogadták el november 15-én. Ezen kívül további fogyasztóbarát lépéseket is elfogadtak, melyek között szerepel a mozgásukban korlátozott személyeknek járó ingyenes segítségnyújtás előzetes jelzés nélkül is a nagyobb pályaudvarokon. Az új és felújított szerelvényeken ki kell jelölni helyet a kerékpároknak is, a cél, hogy minden vonaton lehessen kerékpárokat szállítani.
A képviselők támogatták a szabályok alóli ideiglenes felmentések előrehozott kivezetését is. Korábban több tagállam, köztük Magyarország is kapott felmentést, hogy a 2009-es utasjogokat egy ideig csak részben alkalmazhassa a hazai vasúton. A felmentéseknek a javaslat szerint legkésőbb egy évvel a megváltoztatott szabályok életbe lépte után meg kell szűnniük.
Az európai vasúti dolgozókat tömörítő Community of European Railways and Infrastructure Managers (CER) kommentárja szerint ezek a rendelkezések súlyos költségtöbbletet rónak a vasúttársaságokra, becslésük szerint 600 millió dollárral fog megnövekedni emiatt a költségvetésük, és ezt valószínűleg kénytelenek lesznek majd beépíteni a jegyárakba.
A Forbes újságírói a MÁV sajtóosztályát megkeresték, hogy tervezik-e emiatt emelni a jegyárakat, de választ eddig még nem kaptak a megkeresésre.
Forrás: Forbes.hu