Palkovics László hangsúlyozta: 2020-ban 460 ember halt meg közlekedési balesetben Magyarországon, ami egy kisebb település lakosságát jelenti. Ezt tarthatatlannak nevezte, és kijelentette: Magyarország célja, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkenjen a halálos közúti balesetek száma, a végcél pedig a "zéró halálozás elérése". Magyarország 2020-ra nagyjából elérte az európai átlagot a közlekedési balesetek számában, azonban ez az átlag még mindig nagyon magas a sérültek és a halálos áldozatok számát tekintve - közölte.
Palkovics László elmondta: a kormány közúti biztonsági stratégiájában kiemelt szerepe van az oktatási kampányoknak, annak tudatosításának, hogy az autó "veszélyes üzem". A rendészeti szervek is jelentős szerepet játszanak a közúti biztonság megteremtésében - tette hozzá. A biztonságos utak építését is fontosnak nevezte, kiemelve, hogy 2010 és 2020 között Magyarország a második volt Európában Luxemburg után az autópálya-hálózat fejlesztésében.
Felhívta a figyelmet, hogy a vezetés közbeni mobiltelefon-használat egyre nagyobb problémát jelent. A miniszter fontosnak nevezte a kerékpárosoknak és a motorosoknak szóló külön képzéseket.
Forrás: MTI