Online a magyarok leggyakrabban ékszereket és órákat vásárolnak, de a vásárlások értékét tekintve a legtöbbet az utazásokra költünk. Az ünnepi időszak és a közelgő nagy árleszállítások kapcsán a magyar fogyasztók külföldi online vásárlási szokásait mérte fel a PayPal.
A kutatásból kiderül, hogy 42 százaléka elsősorban a karácsonyi időszakban vásárol határon túlról, ilyenkor legyakrabban ékszereket és órákat rendelünk, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk.
A PayPal adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13 százalékkal, 2017-ben már 40 százalékkal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva. Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint a PayPal-t használó magyaroknak már 17 százaléka költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával.
A megkérdezett magyar felnőttek 79 százaléka vásárolt online legalább egy alkalommal a kutatást megelőző 12 hónapban,
ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.
A magyar vásárlók leggyakrabban
- ékszereket és órákat (68 százaléka),
- játékokat és hobbi termékeket (63 százaléka),
- valamint ruházatot (60 százaléka) vásárolnak külföldön.
A vásárlások értékét tekintve a legtöbbet
- utazásra (átlag 60 420 forint),
- játékokra és hobbi termékekre (8 498 forint),
- valamint szórakozásra és oktatásra költünk (4 869 forint).
A magyarok számára a legnépszerűbb öt piac Kína, az Egyesült Királyság, Hongkong, Németország és az Egyesült Államok. A 2017-es Black Friday alkalmával a ruházati és divatcikkek voltak a legnépszerűbbek, ezek értékesítése meghaladta az éves átlag háromszorosát.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 44 százaléka az online költéseik növekedésével számol:
ezt 85 százaléka az online vásárlás kényelmével, 39 százaléka a nagyobb választékkal indokolja, és 35 százaléka a szállítási költségek csökkenésével számolva tervez többet költeni az interneten.
Egy termék belföldről történő megrendelése esetén 45 százaléka mérlegeli a szállítási költségeket, és 31 százaléka számára visszatartó erő lehet a vásárlás összköltsége.
Forrás: Világgazdaság