A modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos kiemelte: a kormányzat célja, hogy az Orbán Viktor miniszterelnök által 2018-ban útjára indult Magyar Falu Programon keresztül javítsák a kistelepülésen élők életszínvonalát. Gyopáros Alpár elmondta: ehhez szükség volt az alapegészségügyi ellátás és a játszóterek fejlesztésére, járdák felújítására, kommunális eszközök beszerzésére, valamint egyházi és civil szervezetek támogatására. Kifejtette: kitérnek a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére is, hiszen fontos, hogy a falvakban élő emberek ki tudjanak mozdulni, ezért újítanak fel évente ezer kilométernyi mellékutat és javítják a tömegközlekedéssel közlekedők komfortérzetét is.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette: az okányi vasútállomás több, mint 120 éves épületének teljes homlokzata és tetőszerkezete megújult. Pafféri Zoltán elmondta: a beruházásban felújították az utasvárót, a szolgálati helységeket és a mosdókat, valamint jegyautomatát és információs táblákat helyeztek ki, továbbá kialakítottak egy fedett, húszférőhelyes kerékpártárolót. A MÁV-Volán-csoport vezetője elmondta: 800 településén van vasútállomás és 3150 település autóbuszos szolgáltatással érhető el hazánkban. Hozzátette: a MÁV és a kormány között megszületett kétmilliárd forintos fejlesztési csomagból az okányi létesítményre 72 millió forintot fordítottak, összességében pedig tizenhárom kisállomás újul meg. A munka hamarosan folytatódik az utasváró peron 15 centiméteres megemelésével, ennek köszönhetően megkönnyebbül a vonatokra való fel- és leszállás – húzta alá.
A térség országgyűlési képviselője, dr. Kovács József örömét fejezte ki, hogy az eredeti formájában állították vissza a 120 éves épületet. Hozzátette: a vonal fontos területeket érint, hiszen vonattal a nagyobb városok, így Gyula és Békéscsaba is elérhető. Hangsúlyozta: ebben az országban minden ember egyformán fontos, így az idősekre és a mozgáskorlátozottakra is gondoltak, többek között akadálymentesített mosdót alakíttak ki a kivitelezők.
A község polgármestere felidézte: a Kötegyán és Vésztő közötti vasútvonalat 1899. június 9-én helyezték üzembe (a Mátra–Körösvidéki HÉV vasúttársaság, az akkori Vésztő–Illye–Pusztahollód-vasútvonal egyik szakaszaként – a szerk.), akkoriban a helyi gazdák ellenezték megépülését, ugyanis a vonal átvágta a legelőt. Szívós László úgy fogalmazott: szerencsére az akkori törekvések nem érték el a céljukat és az állomás a településen, nem pedig 3-4 kilométerrel arrébb fekszik. Mint mondta: a gazdasági vasútvonalat sokan vették és veszik igénybe mai napig munkába járás miatt. Hangsúlyozta: az önkormányzat is igyekszik még szépíteni az állomás területét fásítással és parkosítással.
A rendezvény végén leleplezték néhai Kaszai János (1945-2012) vésztői polgármester emléktábláját, aki több mint tíz éven át a Vasutas Települések Szövetségének országos elnökeként is munkálkodott.