Egyre több az előrelépés az M44-es autóút építésében. Ezzel párhuzamosan a békéscsabai városvezetés szeretné kialakíttatni a fürjesi összekötőt is. Így a Dél-Békésből érkező mezőgazdasági teherautók nem haladnának át feleslegesen Békéscsabán.
Nagyon várják már az autósok az M44-es gyorsforgalmi út építését, hiszen a nagy forgalmú, mindössze két sávos, rossz minőségű úton évek óta nehéz a közlekedés. Hamarosan elkezdődnek a munkálatok. A Tiszakürt Kondoros közötti 62 kilométeres szakasz tervezése áll a legjobban.
A Körös-hídnál a jogerős környezetvédelmi és építési engedélyek rendelkezésre állnak, a területszerzés 95 százalék felett van és a régészeti kutatások már folyamatban vannak. A tenderdokumentáció rendelkezésre áll és az építési engedély módosítása is folyamatban van – mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt kommunikációs osztályvezetője.
Az M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának építése 2016 harmadik negyedévében kezdődhet el. Az új, négysávos autóút teljes átadása 2019 közepén várható.
Fürjesi elkerülő
Egyre több az előrelépés a fürjesi összekötő út fejlesztése ügyében is, amely az M44-es gyorsforgalmi utat a 44-es és a 47-es számú főutat, illetve a Csanádapácai utat köti majd össze. A város régóta szorgalmazza a nyugati elkerülő kialakítását.
Opauszki Zoltán, Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának fejlesztési tanácsadója elmondta, Dél-Békésből sok teherautó érkezik, amelyek részint a feldolgozóüzemekbe, részint az ország más részei felé hordják a terményt. Most ez a forgalom áthalad Békéscsaba belterületén, de ha megépül a fürjesi szakasz, erre nem lesz szükség.