Az első fordulóban három kisfilmet kellett megnézni és válaszolni a kérdésekre a három fős csapatoknak. Tudatosan olyan szakmákat is bemutattak, amelyet ritkán választanak a fiatalok: a kárpitost, az autószerelőt és az ácsot. A Kulturális és Innovációs Minisztérium által támogatott verseny második fordulójában pályaorientációs társasjátékot kellett tervezniük a gyerekeknek, amelyeket Sáfár Attila, a „Társasjáték Klub a Vasutasban” csoport vezetője, Molnár Pál Márton, a Birodalom Bajnoka társasjáték tervezője és Mészárosné Szabó Anna, a BMKIK osztályvezetője zsűrizett. A legjobb ötletet a kamara majd megvalósítja. Ebben az évben rekordszámú, 54 csapat jelentkezett a versenyre.
A harmadik fordulóban a tíz legjobb csapat csütörtökön egy interaktív nap részeként mérhette össze ügyességüket. A Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara osztályvezetője elmondta: a fináléban szakmákat ismertető ügyességi játékokon vettek részt a diákok, például gombfelvarrás és egészséges ételkészítés is volt. Mészárosné Szabó Anna hozzátette: gyorsasági és ügyességi feladatok is voltak. A gyermekeknek visszajelzése szerint a saccolós feladat volt a legnehezebb, amelyben a pontos mértékegységeket kellett kitalálni.
– Ezek a programok ráirányítják a gyermekek, a szüleik és az osztályfőnökeik figyelmét arra, hogy minél többet beszélgessenek arról, hogy milyen irányban tanuljanak tovább. Úgy gondolom nyolcadik osztályban már késő az utolsó percben kapkodni. Szeretnénk minél lejjebb tolni ezt a folyamatot, hogy a gyerekek ismerkedjenek a szakmákkal, hiszen annál könnyebben döntenek majd nyolcadikban – zárta az osztályvezető.