– A 4., 5., 6. osztályos előadók újra elkápráztatták a meghívottakat és a téma iránt érdeklődő diákokat és felnőtteket. A résztvevők betekintést nyerhettek a robotika szakkör izgalmas, jövőbe tekintő mozgalmas és kreatív világába. Megismerkedhettek a robotika történetével, a robotok különböző típusaival és a mesterséges intelligencia alkalmazásával az üzleti és a hétköznapi életben egyaránt. Átfogó világképet festettek a jövő technikájáról – mondta Somogyi Zsolt.
Az intézmény munkatársa hozzáfűzte, idén is érdekes, önállóan elkészített prezentációkkal készültek a tanulók. A prezentációk bemutatását követően sor került néhány, az év során megvalósult projekt bemutatására. A megjelentek megismerhették például milyen az, amikor az mBot bizonyos távolságot tartva követi a kezünket.
– Egy összetett feladat valósult meg akkor, amikor, megtapasztaltuk, hogy az mBot egy fekete vonallal körülhatárolt területen miképp keresi meg a tárgyakat és tolja ki a területen kívülre. Microbit segítségével a tanulók által közkedvelt kő-papír-olló játékot játszhattunk, szimuláltuk egy hangerősség kijelzőt, és a microbit négy irányba történő billentésével irányíthattunk egy fénylő pontot – tette hozzá.
Fotók: Petrovszki Péter
Fábián Marianna, a robotika szakkör vezetője elmondta, az intézmény nagy hangsúlyt fektet a tehetséggondozásra, mely tanórán kívül, a robotika szakkör keretében is megvalósul. Fontosnak tartják a diákok algoritmikus gondolkodásának fejlesztését, mert ezáltal olyan készségek birtokába jutnak a tanulók, mely az élet számos más területein is hasznosak számukra.
– A hat évvel ezelőtt indított robotika szakkör az idén hozta meg számomra az első komoly, számokkal is mérhető sikert. Az első robotikás, az akkor 6. osztályos tanítványomat az intézményben tett érettségi vizsga után, magas pontszámmal, felvették a Szegedi Tudományegyetemre, programozó szakra – mesélte.
Továbbá örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy ebben a tanévben is nagy volt az érdeklődés. Céljuk továbbra is az, hogy a diákok már az általános iskolai évek alatt megismerjék a robotika alapjait, a foglalkozások során a tanulók kipróbálják magukat a programozásban világában.
– Büszke vagyok minden robotika szakkörre járó diákomra, akik lelkesen, kitartóan dolgoztak egy-egy kihívást jelentő feladaton – fogalmazott.