Rekordszámú értékesítés: Békés megyében is csúcsra jár a használtautó-piac

2022. szeptember 3. 07:21 | Vincze Attila

Július végéig rekordszámú, közel félmillió autó cserélt gazdát hazánkban, ami majdnem hat százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ugyan a kereslet növekedése és a kínálat szűkülése miatt egyre drágábbak a használt autók, de a jelenlegi helyzetben még így is sokan jobb vételnek tartják azokat, mint egy új autót.

A békéscsabai Auto Dual ügyvezetője elmondta, hogy az előző évek forgalmához képest az elmúlt hónapokban kiemelkedő náluk a kereslet. Bernát Barna szerint az idősebb, olcsóbb kategóriájú modellek mellett megfigyelhető az a trend, hogy egyre többen keresik a fiatal, 2-3 éves, szinte újszerű állapotú használt autókat, melyeket itt akár két év kibővített műszaki garanciával is meg lehet vásárolni.

– Élénk kereslet mutatkozott a benzines és hibrid autók iránt, úgy vélem, hogy ezeket a vevői igényeket ki tudjuk elégíteni, hiszen folyamatosan tartunk a készletünkön ilyen gépkocsikat, illetve újabban a dízel autók is egyre keresettebbek, főként az üzemanyagár változások miatt – fogalmazott.

Szakértők szerint a használtautó kereskedelem rekordszintű növekedéséért elsősorban a koronavírus-járvány, majd az orosz-ukrán háború következtében kialakult készlethiány a felelős. Az elmúlt hónapokban az új autók ára 20-40 százalékot drágult, míg a várakozási idő egy-másfél évre emelkedett. Ezért sokan döntenek úgy, hogy új kocsi helyett inkább egy fiatal használtat vesznek, még akkor is, ha a kínálat nem túl bő és az árak sem igazán kedvezőek.

– Ezek a körülmények fordították meg egész Európában azt a fajta gondolkodást, hogy mihamarabb lecserélje valaki az autóját. Az emberek egyre inkább kezdték megtartani a jó minőségű autóikat, hiszen most már nem három hónap alatt, hanem esetleg egy-másfél év után kapnak meg egy új autót, tehát jóval tovább kell kitartani. Ezzel együtt a használtautó-piacon is hiány és egy nagyon jelentős áremelkedés generálódott – magyarázta a behir.hu megkeresésére Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.

A szakember ugyanakkor megjegyezte: mivel a jó minőségű használt gépkocsikból külföldön is hiány kezd mutatkozni, ezért leginkább már csak a régi, ott már eladhatatlan, a biztonsági és károsanyag-kibocsátási normákat alig-alig teljesítő autókat lehet hazánkba importálni, ami a magyar autópark további öregedését vetíti előre.

További programok »

FEL