György István elmondta: a fürdővárosban pénteken átadott kormányablakkal együtt már 320 járási és kerületi helyen lehet ügyeket intézni Magyarországon, egyben a harkányi átalakításával az összes okmányiroda kormányablakká formálása befejeződött. Közölte: míg az eddigi csúcsévben, 2019-ben 14,6 millió ügyfél fordult meg a kormányablakokban, 2025 novemberének végén már a 15 milliós - 70-75 százalékban okmányügyes - ügyfélforgalmat is átlépték, ez a szám pedig az év végéig tovább fog nőni.
Mindez vélekedése szerint azt jelenti, hogy az emberek igénylik, szeretik a lakhelyükhöz minél közelebbi ügyintézési lehetőséget. Magyarországon ugyanis ma több mint 6,5 millió ember él olyan településen, ahol már van kormányablak, míg a legtávolabb élőknek sem kell 12-14 kilométernél többet utazniuk ezekért a szolgáltatásokért.
Felidézte, hogy a 2011 óta tartó időszak a magyar közigazgatás rendkívüli megújítását hozta anélkül, hogy ez az emberek életét komolyabban megbolygatta volna. Az egész közigazgatás intézményrendszerében megújult, így egy sokkal logikusabb, ügyfélbarát, nagyon végiggondolt koncepció alapján kialakított intézményrendszer jött létre a kormányhivatalok megalakulásával, a kormányablakok megnyitásával, a járások visszatérésével – emelte ki.
Ismertetése szerint ma összesen már 320 olyan kormányablak működik - gyakorlatilag ugyanazzal a feladattal és hatáskörportfólióval -, amely a járásokban vagy a kerületi hivatalokban teljesít szolgálatot, míg egy nagy központi teljesít szolgálatot a központi okmányirodából kinőve.
Az államtitkár reményét fejezte ki, hogy a harkányi kormányablak megkönnyíti a városban és annak környékén élők dolgát, ugyanis "a jó közigazgatás gazdasági versenyképességi tényező", nem mindegy ugyanis, hogy mennyi időt vesz igénybe egy-egy ügyintézés. Felhívta a figyelmet arra, hogy más területen is igyekezett a kormány az emberek segítségére lenni: az adóhivatal már közel ötmillió munkavállalónak készíti el a személyi jövedelemadó bevallását, míg az EESZT vagy a DÁP telefonos alkalmazással is egyre több, korábban csak személyesen intézhető ügy kerül digitális platformra.
György István azt mondta: bár a kormányzat igyekszik a legújabb kor technológiáját az emberek szolgálatába állítania, a személyes ügyintézésre a jövőben is mindig biztosítanak professzionális szakembereket a közigazgatásban, hiszen "az emberek kifejezetten preferálják Magyarországon a személyes kapcsolattartást".
Nagy Csaba, a térség országgyűlési képviselője közölte: a járásban a harkányi a harmadik kormányablak, és azért volt szükség rá, mert az aprófalvas térségben problémát jelentett sokaknak a másik két hely felkeresése. Mivel a kormányzat számára fontosak a kistelepüléseken élők, a helyiek ötletét karolta fel a közigazgatási tárca – emelte ki.
Horváth Zoltán baranyai főispán azt mondta, az elmúlt tizenkét évben tizenkét kormányablak nyílt meg a vármegyében a harkányival együtt, s van már egy kifejezetten gépjárművekkel kapcsolatos ügyek intézésére szolgáló hely is Pécsen.
Az 52 millió forintos központi támogatással kialakított harkányi kormányablak a siklósi és villányi mellett segíti a dél-baranyai térségben élőket – emelte ki. A harkányi kormányablakot a baranyai fürdőváros központi helyén, a polgármesteri hivatal épületében alakították ki a korábbi okmányirodából. A meglévő épületrészben az új ügyféltér mellett gyerekbarát váró, mosdó, szerverszoba és irattár létesült.
Forrás: MTI