„Mivel a parkoló a cég tulajdona, javasoltuk, hogy az érintett helyeken kerékütközők kihelyezésével biztosítsák a kerékpáros létesítmény szabályos űrszelvényét és a biztonságos parkolást” – fogalmazott levelében Szarvas Péter.

Ilyen volt... – Forrás: Szarvas Péter Fb oldala
A poszt megjelenését követően szűk egy héten belül a diszkontáruház-lánc orvosolta a problémát, azaz teljesítette a kérést.
Az új fejleményekkel kapcsolatban a polgármester az alábbi gondolatokat osztotta meg: „Köszönet a Lidl-nek, hogy gyorsan intézkedett! Kértem a lakosok nevében és kiépítették a kerékütközőket az autósoknak. Így a bringások, gyalogosok biztonságosabban tudnak közlekedni!”

... és ilyen lett – Fotó: Such Tamás / behir.hu
*
Megkérdeztük a békéscsabaiakat is, mit szólnak a változáshoz.
Noha a legtöbbször a kerékpásáv mindig a műúthoz, míg a gyalogosút a parkolóhoz esik közelebb, ebből kifolyólag egy negyvenes nő ekképpen fogalmaz: „Lehet, hogy önzőségnek tűnik, de mivel szinte mindig biciklivel közlekedem, eddig sosem tűnt fel, hogy az áruházláncnál parkoló kocsik zavarnák a gyalogos közlekedést. Illetve csak annyiban, hogy a sétáló emberek sokszor áttévednek a bringasávba. De ahogy most nézem, valóban sokkal biztonságosabb az út.”
– Szerintem példamutató gyorsasággal reagált a cég – mondta megkeresésünkre Mikó Melinda Tímea. – Ma már ki is próbáltam: biztonságos és hamar meg fogjuk szokni. Tény, hogy nagyon keskeny a buszmegálló miatt a gyalogos és bringás útszakasz. Remélem, hogy ettől biztonságosabb lesz.
Egy exvállalkozó elújságolta, már évekkel ezelőtt telepített ilyen eszközt egy fővárosi parkban. Ő is jó ötletnek tarja a kerékütközők kihelyezését, hiszen a kerékpárút közelsége miatt fennálló esetleges túllógásokat kellőképpen kezeli, ezzel biztonságosabbá teszi a kerékpáros közlekedést.
