Nem lett jó az ajándék? Nem kötelező, de a legtöbb helyen kicserélik

2017. december 29. 10:24 | behir.hu

Rossz a méret, nem megfelelő a szín, nem olyan a termék, mint amit az szeretett volna, aki ajándékba kapja. Éppen ezért karácsony után sok helyen megtelnek a vevőszolgálatok, az árusítóhelyek azokkal, akik cserélni szeretnének. A fogyasztóvédelem szerint a kereskedő nem köteles visszavenni vagy kicserélni az árut, azonban a legtöbb árusítóhely önként él ezzel a lehetőséggel, és ügyfélbarát módon jár el.      

Szerencsés esetben a megajándékozottnak nincs gondja azzal, amit kap, sokan eleve együtt veszik meg a kívánt ajándékot. Mások viszont élnek a csere lehetőségével. A megkérdezett vásárlók közül volt, akinek vissza kellett vinnie valamit.

– Egy téli szövetkabátot kellett kicserélni kis méretkülönbség miatt. Hál’ Istennek, volt más méretbe is, és gyorsan el tudtuk intézni – mondta el Ádám Attila.  

Bagó Gina arról számolt be, hogy szoktunk olyat vásárolni, ami a másiknak n ne tetszene, és eddig még olyan sem fordult elő, hogy valamiből kettőt vettek volna a családtagoknak. Budavári Péter pedig arról beszélt, hogy mindig figyeli, mit szeretne a párja vagy a családtagjai, és ez alapján ajándékoz, így még nekik sem kellett cserélniük.

Ha a termék véletlenül nem nyerte el a megajándékozott tetszését, több műszaki áruház is nyitott az árucserére.  Gyökös Attila, a Media Markt Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ha valakinek esetleg nem tetszik a kapott termék színe, mérete, gyorsabbat szeretne, vagy például nagyobb televíziót szeretne, akkor csomagolja be az eredeti csomagolásba azt, amit kapott és vigye vissza. A két ünnep között, de még januárban is levásárolhatja vagy kicserélheti olyan termékre amire igazán szüksége van.

Dr. Pethő Hajnalka Katalin Békéscsabai Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály osztályvezetője szerint az üzletnek nincs kötelezettsége a cserére, ez csak egy lehetőség a kereskedő részéről azért, hogy a vevőnek kedvezzen.

A fogyasztóvédelem szakembere hozzátette: ha hibás a termék persze a vásárlónak joga van mindenhol reklamálni, visszacserélni, javíttatni vagy éppen a termék árát vissza kérni.

 

További programok »

Itthon

FEL