Néhány fontos szakmai készség, amire szükség lesz a jövőben

2021. november 20. 09:08 | Csiffáry Zsuzsanna

Az alábbi négy, úgynevezett soft skill megléte elengedhetetlen lesz a jövőben a szakértő szerint.

Nemcsak a cégek fejlesztik tréningek formájában a munkatársak "soft skilljeit": már akad olyan egyetem itthon is, ahol a diákok úgynevezett puha készségeinek javítása kiemelten fontos. A soft skill olyan nem szakmai jellegű, személyes és szociális készség, ami a szakmai tudáson túl meghatározza egy ember beilleszkedését, motiválhatóságát, kezelhetőségét és kreativitását egy munkahelyen.

Ezeken a készségeken egy-egy szervezet sikere vagy bukása múlhat, ráadásul a járványhelyzet miatt átalakult munkaerőpiacon még fontosabbá vált a szerepük.

A járványidőszakban sokan tapasztalhatták, hogy egyedül, a négy fal között bizony sokszor nehezebben megy a munka. Nincsenek inspiráló kávézások a kollégákkal, gondolatébresztő beszélgetések, közös ötletelések. A lendület megtartása érdekében érdemes egyéni jutalmazási rendszert kialakítanunk saját magunknak.

Várhatóan hosszú távon is velünk marad a hibrid munkavégzési forma, ezért érdemes kétféle csoportmunka-metódusra készülni a következő években: fel kell vérteznünk magunkat online és offline kommunikációs eszköztárral is. Meg kell tanulnunk például kamerán keresztül is meggyőzni ügyfeleinket, munkatársainkat, és online is gyorsan értelmezni a reakciókat.

A járványidőszak hozta magával az aszinkron munkavégzés jelenségét, amikor a munkavállalók nem feltétlenül a megszokott munkaidőben dolgoznak. Mindez teljesen új hozzáállást igényel. Könnyen előfordulhat, hogy a kollegák, ügyfelek más napszakra időzítik a munkát, így előre kell gondolkodni. Ebből következik, hogy nem várható azonnali válasz az e-mailekre, és lehet, hogy újra kell tervezni a munkafolyamatokat.

Forrás: femina.hu

 

További programok »

FEL