Ne lepődjön meg, ha tovább tart a fizetés a MÁV jegyvásárló applikációjában

2021. január 4. 15:41 | behir.hu

A kétlépcsős hitelesítés miatt a bankkártyával jegyet vásárlókat érinti a változás a MÁV nevű, okostelefonos alkalmazásában.

Az online csatornákon vonatjegyet vásárló utasokat érintő változás, hogy 2020. december 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetés esetén a vásárlást kezdeményező fél azonosítására. Minden jegyvásárláskor a fizetés során plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassabbá és körülményesebbé válhat – hívja fel a figyelmet közleményében a vasút társaság. Az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV START és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.

A vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve a telefonszám helyes megadását is meg kell ismételni. Célszerű meggyőződni arról, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.

A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni. Előfordulhat, hogy a hitelesítés miatt egyszerre több alkalmazást is kell használni a telefonon. Ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.

Az online jegyvásárlások során fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999).

További programok »

Itthon

Mutasd a ruhád, megmondom... hogyan hasznosítsd újra!

A mai világban már napi téma a fenntarthatóság, de a ruhaipar még nem tartozik a legfenntarthatóbb iparágak közé. Mengyán Eszter a Békés Megyei Könyvtárban tartott foglalkozásán olyan módszereket, lehetőséget mutatott meg az érdeklődőknek, amelyek klímasemleges alternatíváknak nevezhetők.
08:06
FEL