Új lehetőséggel bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere, a minősített adózók már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban - hívta fel a figyelmet az adóhatóság.
A NAV az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején.
A telefonos rendszer használatához csak egyedi ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) szükséges, amelyet papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet kérni.
A minősítéssel kapcsolatban érdeklődni a 06-40/20-21-22-es telefonszámon lehet, a PIN kód megadása után.
A NAV tájékoztatása szerint május eleje óta csaknem kétezer adózói hívás érkezett, többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehatási eljárásokról kértek információkat az adózók.
Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére - tájékoztatott a NAV.
Forrás: MTI