Nagy biznisz az eSport

2016. április 9. 15:15 | Varga Diána

Több mint egymillió dolláros iparág lehet az eSport Magyarországon 2018-ra.

Folyamatosan nő az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt, az iparág árbevétele 2018-ra meghaladhatja az egymillió dollárt (274 millió forint) Magyarországon - derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából a SuperData piackutató által készített reprezentatív felmérésből, írja az MTI. A tájékoztatás szerint a magyar rajongótábor jelenleg 223 ezerre tehető és várhatóan 2018-ig megduplázódik. A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527 ezer dollár, ami az európai átlagosan 14 százalékos éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 ezer dollárt jelent.

Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai régióért felelős értékesítési vezetője a tájékoztatásban elmondta: az elmúlt években folyamatosan nő a digitális termékek piaca, de az eSportok ehhez képest is igen komoly áttörést hoztak a területen.

A kutatás szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac, mintegy 23 milliós közönséggel, és gyorsan nő. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14 százalékra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti.

A SuperData kutatása szerint az európai eSport közönség 78 százalékát olyan férfiak alkotják, akik vagy a 18-24, vagy a 25-34 közötti korosztályba tartoznak, az átlag rajongó évente 13,3 dollárt költ hobbijára. A magyar eSport rajongótábor 42 százaléka a 18-24 éves, 24 százalék pedig a 25-34 éves korosztályból kerül ki, valamint a közönség 15 százaléka nő. A legfiatalabb korosztályt tekintve a magyarországi rajongók 5 százaléka tartozik a 13-17 éves korosztályba, ami az európai átlag (13 százalék) kevesebb mint fele.

Az európai eSport piac című kutatást a SuperData Research készítette Csehországban, Franciaországban, Görögországban, Lengyelországban, Oroszországban, Spanyolországban, Olaszországban és Magyarországon. Az eredmények országonként legalább 1000 fős fogyasztói minta válaszain és a SuperData havi rendszerességgel gyűjtött tranzakciós adatain alapulnak - áll a közleményben.

Ezek is érdekelhetik

FEL