Az MSZP szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében az alábbiakat írja:
"A közlekedők megtapasztalhatták, hogy a vasúton bevezetett járványügyi menetrend hátrányosan érintette Békés megyét. Megszűntek járatok vagy vonat helyett vonatpótló autóbuszra kell szállnia az utasoknak. Most a Népszava információi szerint megkezdődött a Volánbusz járatainak csökkentése azokon a területeken, ahol a MÁV megfelelő vasúti közlekedést tud biztosítani az utasoknak.
A kis települések esetében ma sem beszélhetünk ”megfelelő” közlekedésről és a változtatások tovább ronthatják az elehetőségeket. Ahol se vonat, se busz nem marad, hogyan járnak majd munkába, iskolába vagy hogyan jutnak el kórházba, egészségügyi intézménybe az ott élők?
A mostani elképzelés szerint „a szaktárca a távolsági autóbusz-közlekedés drasztikus visszaszorítását tervezi”. Talán arra gondolnak, hogy így több mozgóképes jármű maradhat a helyi közlekedés megoldásához… Amire lenne igény, ha az utazási igényeknek megfelelő szolgáltatást alakítaná ki a busztársaság.
Megyénk talán két legtávolabb lévő települése Bucsa és Battonya közötti közösségi közlekedés nem egyszerű. Egy nap egyszer van rá lehetőség, amit két átszállással és 5 óra 25 perces menetidővel kell leküzdeni. A Bucsa – Battonya útvonal persze ritkán használt, ennél sokkal gyakrabban előfordul, hogy egy kisebb településről a járási központba vagy a megyeszékhelyre utazunk, illetve utaznánk. Itt is számos nehézségbe ütközünk. Kertészszigetről például nem lehet a 6 órai munkakezdésre busszal beérni Szeghalomra. Ecsegfalva és a járási központ Gyomaendrőd között 9 óra és 16 óra között nem tudunk busszal utazni. Geszt és Sarkad között este fél hat után már csak egy busz közlekedik. A sor még folytatható.
Biztosítani kellene mindenki számára a mobilitást! Az oktatási intézmények, az ügyintézési lehetőségek, a munkahelyek elérhetőségét, az orvos, fogorvos és a gyógyszertár megközelítését tömegközlekedéssel. Lehetőleg gyorsan, egyszerűen. A helyi specialitásoknak megfelelő menetrendet kell helyben alkotni, nem pedig Budapestről egy irodából! Nem úgy hogy talán még soha nem vették igénybe a vidéki közösségi közlekedés szolgáltatásait! Hiányos információk alapján rossz döntések születnek. Nekünk pedig marad az egymásrautaltság, az autó, vagy a helyi önkormányzat segítsége.
Az esélyegyenlőség, azt is jelenti, hogy a szolgáltatásokhoz egyformán hozzá tudunk férni. A mai Magyarországon ez nem biztosított! Meg kellene tanulni végre, hogy a vidéki ember nem másodrendű!"