A társaság hétfői közleményében azt írja: a készülékek telepítése az előzetes terveknek megfelelően halad, így az autóbuszok háromnegyedén már most elérhető a lehetőség, azaz nemcsak a gyors és kényelmes online csatornákon, de a fedélzeten sincs feltétlenül szükség készpénzre, hiszen egyetlen érintéssel vásárolhatunk menetjegyet vagy bérletet. A fejlesztés része a tarifareformnak, amely elsősorban az új vármegye- és országbérletek bevezetése révén tette olcsóbbá és jóval könnyebbé, egyszerűbbé is az utazást országszerte.
Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál: négyből három autóbuszon már elérhető az elektronikus fizetési lehetőség, ősz végéig pedig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS-terminál.
A Volánbusz idén nyár elején kezdte meg a készpénzmentes fizetés kiterjesztését valamennyi helyközi járatára. Június vége óta már több mint 4000 autóbuszt szerelt fel terminállal a vállalat, és országszerte 15 szerelőcsapat dolgozik folyamatosan azon, hogy ősz végéig mind az 5330 darab, helyközi közszolgáltatást ellátó buszon elérhetővé váljon az elektronikus jegy- és bérletváltás.
A terminálok természetesen nemcsak bankkártya, hanem a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök (telefon, okosóra) használatát is lehetővé teszik. A készpénzmentes fizetési lehetőségről az autóbuszokon elhelyezett matricákról és az autóbusz-vezetőktől is tájékozódhatunk.
Bár a jegy- és bérletváltás elővételben, az online csatornákon a leggyorsabb és legkényelmesebb, ha mégis a fedélzeti vásárlás mellett döntünk, nincs szükségünk készpénzre, hiszen fizethetünk akár egyetlen érintéssel! A MÁV-VOLÁN-csoport bízik abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése is hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.
Budapest, 2024. október 5.