„Mindannyian mások vagyunk” -– A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a Békéscsabai Tankerületi Központban alcímű EFOP-os pályázat által biztosított keretek között négy éve tart a munka, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók, kiváltképp az autista gyermekek integrációja megerősödjön a vármegye székhely oktatási intézményeiben.
A szakmai berkekben elterjedt mondás szerint: ha egy autistát ismersz, akkor pontosan egy autistát ismersz. Mindenkinek a helyzete speciális, és személyre szabott, gyógypedagógiai értelemben megalapozott segítségnyújtást igényel.
– Nem az a sikeres integráció, amikor az autista gyermek tanulni tud az integrált intézményben, hanem ha jól is érzi ott magát – fogalmazott Gubucz Ildikó, az Esély Pedagógiai Központ EGYMI intézmény-egység vezetője.
A fent említett eseménnyel lezáruló módszertani munka gyümölcsét, egy komplex, az integráció folyamatát támogató módszertani segédanyagot is bemutattak, több meghívott szakmai előadó beszámolója mellett. A segédanyag interneten elérhető, az Esély Pedagógiai Központ megújult honlapjáról letölthető.