Kétféle vásárló létezik: aki célirányosan keres fel egy boltot és aki a helyszínen dönti el, mivel is lepi meg majd szeretteit. Vannak olyan vásárlók, akik a klasszikus játékokat részesítik előnyben, különösen, ha kisebb gyermekekről van szó. Egy békéscsabai játékboltban kérdeztük meg a vásárlókat.
– A lányunokák általában babát vagy macit kapnak. A fiúknak, főleg a nagyobbanak vagy valamilyen ruhafélét veszünk, esetleg pénzt adunk – mondta el kérdésünkre Borza Jánosné, hat unoka büszke nagymamája.
Mások számára fontos szempont, hogy a játék multifunkcionális legyen, építsen a kreativitásra.
– A kisfiamat minden olyan dolog érdekli, amiből ki lehet hozni valamit, átalakítható. Nincs speciálisan kiválasztott termék, a cél az, hogy olyat találjunk, ami újra és újra le tudja kötni – emelte ki Püski Sándor.
Az elmúlt évek bevált vásárlói szokásait az idei pandémia sem írta felül. A karácsonyi ajándékvásárlás már november elején elkezdődik és egészen a Black Friday-ig tart, majd karácsonyig egyre nagyobb vásárlói szám tapasztalható az üzletekben.
– Ebben az időszakban bonyolódik az egész éves forgalom több mint fele. Ez azt jelenti, hogy a magyarok ilyenkor több mint 25 milliárd forintot költenek játékra. A hazai játékpiac éves szinten 50-55 milliárd forintos bevételt tudhat magénak – ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketing vezetője. Hozzátette, hogy a járványhelyzet nagy hatással volt a játékeladások alakulására: jelentősen megnőtt a kereslet a társasjátékok iránt.
– A korlátozások újra összehozták a családokat, hiszen a négy fal között kellett újabb elfoglalságot találni. A társasjátékok abból a szempontból is hosszú távúak, hogy ha vége lesz a karanténidőszaknak, a már jól bevált játékokat a baráti társaságok is a magukévá tehetik – hangsúlyozta a szakember.
A statisztikákból az is kiderül, hogy mekkora értékben vásárolunk. Ebben az időszakban átlagosan nyolcezer forintot hagyunk ott az áruházakban, online vásárlás esetén pedig tízezer forintig is elmegyünk a megfelő ajándék megtalálása érdekében.