Múlt héten megérkezett a békéscsabai óvodákba az a nyolc darab oktató eszköz, amivel már februárban megismerkedtek a pedagógusok. A magyar fejlesztésű Digitális Okosjáték Óvodásoknak, azaz a DIOO mostantól a megyeszékhely minden óvodájában megtalálható lesz. Jövőre további tíz berendezés vásárlását tervezi a város, hogy azt mind a tizennyolc tagintézményben használhassák a gyerekek.
Már birtokba is vették a gyerekek az óvodákban a játékot, ami csak látszólag szórakoztat: az elsődleges feladata, hogy fejlessze a gyerekek különböző képességeit, és folyamatosan értékelje az előrehaladásukat. Dr. Ibos Gyuláné óvodapedagógus elmondta, a feladatok megoldása közben visszajelzést kapnak a gyerekek különböző képességeinek fejlettségéről, mint a figyelem, megfigyelőképesség, memória, logikus gondolkodás, beszédértés vagy a térbeli orientáció. A pedagógus hozzátette, a nyolc különböző képességterület mellett a tapasztalatok alapján a gyerekek szociálisan is fejlődtek a játék közben, például támogatni, biztatni kezdték egymást.
A szakemberek szerint mindezen túl az eszköz komoly szerepet játszhat a digitális írástudatlanság csökkentésében is. Kócsi Sándorné, a Százszorszép Művészeti Bázisóvoda vezetőjétől megtudtuk, a gyerekek tudásszintjét a szülők is nyomon követhetik, sőt a program részeként például az érintőképernyőn készített rajzukat a kicsik el is tudják küldeni emailben szüleiknek.
A múlt héten leszállított berendezések négy és fél millió forintba kerültek. A pozitív tapasztalatok alapján a város további tíz eszköz beszerzését tervezi jövőre, hogy a nyolc óvoda mind a tizennyolc tagintézményében elérhető legyen a DIOO. Dr. Ferenczi Attila tanácsnok úgy fogalmazott, a legnagyobb fejlődési lehetőség a hozzáadott érték, a tudás. „Márpedig a mai informatikai eszközöket tudás szintjén kell majd kezelni a későbbiekben is, és szeretnénk, hogyha a kis óvodások is már ismerkednének ezekkel” – mondta a tanácsnok, aki hangsúlyozta, Békéscsaba az országban elsők között valósította meg a fejlesztést.