Mi változott a vasúton húsz év alatt?

2016. május 11. 15:03 | Fekete Kata

Mint a Viharsarok Vasútja írja, a mostani menetrend alapján a menetidő a viharsarki megyeszékhely és a főváros között 2 óra 30 perc. Észrevehető, hogy 20 éve lényegesen kevesebb vonat közlekedett a vonalon és a személyvonatoknak is hosszabb viszonylataik voltak, nem beszélve a menetidejükről. A gyors- és expresszvonatok változóan 2 óra 47 perces és 3 órás menetidők között tették meg a Békéscsaba-Budapest távolságot attól függően, hogy mennyi helyen állt meg és mekkora volt a szerelvény. Volt azonban két vonatpár ami Lőkösháza és – az akkor még működő – Budapest-Józsefváros állomás között közlekedett, amely a viharsarki határállomástól Nagykátáig minden állomáson és megállóhelyen megállt. Ennek menetideje közel 20 perc híján 4 óra volt.

Az elmúlt 20 év alatt sokat változott a vasúti személyszállítási szolgáltatás a Viharsarok és a főváros között. Azóta lényegesen több vonat közlekedik, kiszámítható és könnyen megjegyezhető ütemes menetrend jött létre, megjelentek a feláras InterCity vonatok és mára “hibrid IC-k” (gyorsvonat és IC vonat keverékei) közlekednek. A vonatok szolgáltatása és kényelmi szintje is sokat javult, de sajnos az tény, hogy most is közlekednek olyan kocsik a vonalon, amik 20 éve is szállítottak utasokat, igaz ezekből jó párat már felújítottak.

FEL