A munkavégzés miatti áramkimaradásról minden esetben a szolgáltatónak kell informálnia a lakosságot. Ezeket a hirdetéseket villanypóznákon, kerítéseken vagy tömbházak bejárati ajtaján láthatjuk leggyakrabban – illetve amennyiben szerkesztőségünkhöz is eljut a közlemény, a behir.hu-n is rendszeresen közzétesszük a felhívásokat.
Nemrégiben több békéscsabai lakos jelezte szerkesztőségünk felé, hogy az utcájukban, körzetükben jelzett áramszünet a megadott idősávot jóval túllépte, ez pedig sok esetben kényelmetlenséget okozott. Megkerestük az NKM Áramhálózati Kft.-t és tájékoztatást kértünk a problémával kapcsolatban. Levelünkre válasz is érkezett, amelyet változatlan formában közlünk:
"Az NKM Áramhálózati Kft. a villamosenergia-szolgáltatás magas színvonalának megőrzése érdekében folyamatosan végez a közcélú villamos hálózaton karbantartási és felújítási munkálatokat. A feszültségmentesítés alatt végzett tervezett munkálatokról minden esetben előre tájékoztatjuk ügyfeleinket, megadva a várható áramszünet tervezett kezdő és záró időpontját. Előfordulhat azonban, hogy előre nem látható események, például a hálózat feszültség alá helyezésekor fellépő üzemzavar, befolyásolja a szolgáltatás tervezett időpontban történő visszaállítását. Ügyfeleink ilyenkor az ügyfélszolgálati elérhetőségeinken kaphatnak tájékoztatást a szolgáltatás várható visszaállításáról. Az esetleges kellemetlenségekért kérjük ügyfeleink türelmét és megértését!"