Mint ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, négy helyi kortárs alkotó közös kiállítása nyílt meg a Munkácsy Mihály Múzeumban. A cikk apropója nem a művészek életútját, sokkal inkább gondolatiságát igyekszik megismertetni az olvasóknak.
Mészáros Sándor festőművész munkáit a Kolozsváry-Tevan teremben láthatják a művészetkedvelők, egészen május 29-ig. Az alkotó művészetében találkozunk karakterképekkel, ugyanakkor az Ukrajnában zajló háborúra is reagál. A "Quo Vadis - Hová mész" című alkotását még a háború kitörése napján festette.
– Amikor Péter apostol találkozott Jézussal, megkérdezte tőle, hogy hová mész? Péter bármerre mehetett volna, de visszament Rómába, ahol aztán keresztre feszítették. Ez ez a történet jutott eszembe, hiszen a háború egy teljesen lehetetlen helyzetet teremt, se előre, se hátra nem mozdít. Majd fejből festettem meg egy olyan figurát, aki egy kistáskával bizonytalanul elgondolkodik azon, hogy most hová menjen – fogalmazott Mészáros Sándor.
A művész divattörténettel kapcsolatos rajzaival is találkozhatunk a stílusblokkban, valamint textiltervei is megjelennek a kiállításon. Zsánerképei között önarcképet is látunk. Mint mondta: általános érzelmeket szeret megjeleníteni a karakterek arckifejezéseiben, ami indulatmentességet jelent. A Kolozsváry-Tevan terem fő falán található képek is több ismerőst idéznek vissza.
– A vásárhelyi figurák fontos emlékeket idéznek vissza. Az emlékeimből veszem elő ezeket az arcokat. Az emlékkép nagyon érdekes jelenség, mert az ember annyira átgyúrja önmagának, hogy tulajdonképpen csak egy szösszenetté válik, lehet hogy szebb, lehet hogy csúnyább, mint a valóságban volt, de megszépülnek a karakterek – vallja az alkotó.
A festő ezekből a kiállított zsánerképekből az alábbi női arcképet emelte ki, amellyel azt szeretné megmutatni, hogy egy nem klasszikus szépséggel rendelkező női arc hogyan is szebbé válik a mosolytól.